Lääne-Norras tuli liinile BLRT Grupi ehitatud gaasi jõul töötav praam Edøyfjord.
Uus praam teenindab Edøya-Sandvika liini Smølas, Nordmøre ringkonnas. Fiskerstrand BLRT ühisettevõte ehitas praami Norra transpordiettevõttele Fjord1. Projekteerimistööd teostas samuti ühisettevõte - Multi Maritime AS (Førde, Norra). Kere ja lõppehituseelsed tööd teostas Western Baltija Shipbuilding (Klaipeda, Leedu), lõppehitus ja katsetused viidi läbi Fiskerstrand Verft AS-is (Ålesund, Norra).
„Uus praam on järjekordne tõestus, et meie kontsern on võimeline ehitama keskkonnasõbralikke laevu alates projekti väljatöötamisest ning dokumentatsiooni vormistamisest lõpetades ehitamisega „võtmed kätte“ põhimõttel,“ rõhutas kontserni juhatuse esimees Fjodor Berman. „Turutrendid annavad põhjust uskuda, et tulevik on just selliste praamide päralt. Loodan, et vajalik infrastruktuur areneb aktiivselt ka Baltimaades ja meil tekib võimalus ehitada selline praam ka Eesti jaoks,“ lisas ta.
Praami pikkus on 66,4 m, suurim laius 13,6 m, mahutavus – 50 autot või 4 veoautot koos reisijate autodega. Praam võtab pardale 146 reisijat, kaasa arvatud meeskond. Praam on ehitatud vastavalt Det Norske Veritase klassile, selle kogumahutavus on 1634 tonni. Laeval on kaks Caterpillar mootorit, mis mõlemad käitavad oma Schottel asimuutkäiturit. Praam arendab ekspluatatsioonikiirust 11-12 sõlme. Uus praam võib käia ka avamerel Euroopa Liidu C kaubanduspiirkonnas.
Fiskerstrand BLRT AS on Norras 2007. aastal registreeritud ühisettevõtte, millest 50% kuulub Fiskerstrand Verft-ile (Ålesund, Norra) ja 50%Western Shipyard-ile (Klaipeda, Leedu). Western Shipyard kuulub kontserni BLRT Grupp. Fjord1 on Norra üks suuremaid transpordiettevõtteid, mis opereerib praame, reisi- ja ekspresslaevu, busse ning tegeleb turismiga.
Seotud lood
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.