Aprillis toimus Äripäeva tootmisettevõtete sarja avaseminar „Kuidas rahastada tööstuse arengut”, kus keskenduti rahaleidmisele tööstuse arendamiseks.
Äripäeva seminaride sari on suunatud eeskätt just tootmisettevõtetele ning tutvustab ettevõtjate edulugusid. Esimesel seminaril esines neli tööstusettevõtte juhti, kes rääkisid oma õnneliku lõpuga loo ideest tulemuseni. Lugusid jutustavad juhid olid erinevatest sektoritest ja erineva suurusega ettevõtetest, kuid neid kõiki ühendas üks oskus – nad teavad, kuidas heade ideede teostamiseks raha leida.
Ürituse esimeses pooles tutvustas konsultatsioonifirma Innopolis juhatuse liige Riivo Anton tööstusettevõtetele suunatud toetusi. KredExi ettevõtlusdivisjoni juht Lehar Kütt andis aga ülevaate, keda ja millistel tingimustel toetab KredEx. Mõlema mehe jutust ilmnes, et edukas toetuse taotleja on keskmisest kõrgemat lisandväärtust pakkuv, ekspordikäibega ning tugeva finantsseisuga ettevõte, kellel muuhulgas on ka laitmatu tegevusajalugu.
Seminari teises pooles tutvustasid ettevõtjad ise oma positiivseid kogemusi toetuste taotlemisel ja saadud raha eduka kasutamise kohta. Rääkisid trükitööstuse LabelPrint juhatuse esimees Sten Sarap, ASi Premia Fods juhatuse liige Kuldar Leis, ASi Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi ja tekstiilitööstuse Mistra Autex juhatuse esimees Priit Tamm.
Seminari lõpus oli aruteluring „Kellele ja milleks toetusrahad”. Ettevõtjate poolt osales seal Krimelte juhatuse esimees Jaan Puusaag ja ASi Toom Tekstiil nõukogu esimees Innar Susi. Raha jagajate poolelt olid küsimustele vastamas EASi juhatuse esimees Ülari Alamets ja KredExi ettevõtlusdivisjoni juht Lehar Kütt.
Edasi jätkub seminarisari hommikukohvi seminaridega, kus keskendutakse ühe ettevõtte näitele. Juunis räägitakse tootearendusest ja uue toote turundamisest konkurentsitihedal turul. Septembris on plaanis käsitleda tootnise effektiivsuse ja tööviljakuse tõstmise teemat.
Seotud lood
Äripäeva tööstusseminaride sari jätkub 2. juunil Tööstuse klubi üritusega, kus AS Leibur juhtkond jagab kogemusi, kuidas valmis Eesti parimaks toiduaineks valitud Saib.
Trükitööstuse LabelPrint juhatuse esimees Sten Sarap rääkis semnaril „Kuidas rahastada tööstuse arengut, et nende ettevõte ebaõnnestus esimesel korral EASist tehnoloogiainvesteeringute toetust taotledes seetõttu, et ette oli näidata liiga väike lisandväärtus töötaja kohta ning planeeritud ekspordikasv ei vastanud EASi ootustele.
ASil Premia Foods oli 2009. aastaks laienemised toonud suure laenukoormuse ning edasiseks arenguks pangarahadega enam suuri võimalusi ei olnud, rääkis ettevõtte juhatuse liige Kuldar Leis seminaril „Kuidas rahastada tööstuse arengut”.
AS Liviko juhatuse eismees Janek Kalvi näeb ettevõtte kasvuks ainsa võimalusena eksporti. EASilt on selle kasvuplaani elluviimiseks saadud 159 700 eurot, tutvustas Kalvi Liviko koostööd EASiga seminaril „Kuidas rahastada tööstuse arengut”.
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.