• 22.05.11, 17:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liviko viib EASi abiga ellu ekspordiplaane

AS Liviko juhatuse eismees Janek Kalvi näeb ettevõtte kasvuks ainsa võimalusena eksporti. EASilt on selle kasvuplaani elluviimiseks saadud 159 700 eurot, tutvustas Kalvi Liviko koostööd EASiga seminaril „Kuidas rahastada tööstuse arengut”.
Kuna Liviko kogu toodang on suurem kui terve Eesti alkoholiturg kokku, siis on Liviko ainsaks reaalseks kasvumootoriks eksport, jutustas Kalvi oma seminari ettekandes. Praegu moodustab eksport 30% ettevõtte käibest. Ekspordi arendamiseks on kasutatud EASi ekspordi arendustöötaja palkamise toetust ning eksportturgude turundustoetust, kokku 159 700 eurot. Samas kinnitab Kalvi, et projektid Hiina, Jaapani, Venemaa ja Ukraina turgudele laienemiseks ei oleks ära jäänud ka ilma toetusteta. „Aga rahast ei ole ju mõistlik ära öelda. Selline toetus on riskide maandamise vahend, mis motiveerib ja julgustab firmat eksporti suurendama.”
Kuna Euroopas näitab alkoholi tarbimine vähenemise trendi, siis on Liviko vaadanud Aasia poole, kus üha enam juuakse alkohoolseid jooke. Viis aastat on jahitud Jaapani turgu ning sinna on investeeritud ligikaudu miljon eurot. Alles nüüd on ettevõte jõudmas esimese tõsiseltvõetava suurema ekspordilepinguni Jaapani suurima alkoholi hulgimüüjaga, kes hakkab Livikolt tarnima Viru Valge Coolerit.
Kalvi võrdles ka ekspordi arendustöötaja  rolli erinevatel turgudel. Aasiasse õnnestus Livikol palgata Jaapanis diplomaadikarjääri lõpetanud inimene. Tema ülesanne on Kalvi ütlusel olla kütt. Ta ei pea tundma alkoholiäri peensusi, kuid ta tunneb sealseid olusid ning tal on konatktid, mille abil leida ka uusi kliente Aasia turgudel. Leetu palgatud ekspordi arendustöötaja ülesanne on aga hoopis teistlaadi – tema peab hoidma juba olemasolevaid kontakte.

Seotud lood

Uudised
  • 24.10.11, 17:35
Video: Liviko jahtis Jaapani turgu viis aastat
Reedel külastas Livikot Jaaani suurima alkoholihulgimüüja Nihon Shurui Hanbai Co president Michio Katsuta, et sõlmida koostööleping Liviko kauba turustamiseks Jaapanis. Kevadisel Äripäeva seminaril rääkis Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi, et Jaapani turgu on jahitud viis aastat ja sinna on investeeritud ligikaudu miljon eurot.
Uudised
  • 20.05.11, 16:11
LabelPrint tõstis lisandväärtust
Trükitööstuse LabelPrint juhatuse esimees Sten Sarap rääkis semnaril „Kuidas rahastada tööstuse arengut, et nende ettevõte ebaõnnestus esimesel korral EASist tehnoloogiainvesteeringute toetust taotledes seetõttu, et ette oli näidata liiga väike lisandväärtus töötaja kohta ning planeeritud ekspordikasv ei vastanud EASi ootustele.
Uudised
  • 31.10.11, 14:08
Liviko müüb Jaapanisse 1,3 miljoni euro eest
Jaapani suurima alkoholi hulgimüüjaga lepinguni jõudnud Liviko eesmärk on jõuda Jaapanis 1,3 miljoni eurose müügikäibeni.
Uudised
  • 22.05.11, 16:28
Börs päästis Premia Foodsi pankade käest
ASil Premia Foods oli 2009. aastaks laienemised toonud suure laenukoormuse ning edasiseks arenguks pangarahadega enam suuri võimalusi ei olnud, rääkis ettevõtte juhatuse liige Kuldar Leis seminaril „Kuidas rahastada tööstuse arengut”.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.11.24, 16:59
Via Express pakub kvaliteetset ning keskkonnasõbralikku transporditeenust tava- ja režiimkaupadele
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele