Elcoteq Tallinn ASi juhatuse esimehe Heikki Mäki sõnul läks esimene kvartal hästi, kuid probleemiks on inseneride puudus.
"Eelmisel aasta suvel/sügisel hakkas Elcoteq Tallinn tegema edukalt massitootmist uutele klientidele, mistõttu meie mahud olid suuremad selle aasta esimeses kvartalis võrreldes eelmise aastaga," kommenteeris Elcoteq Tallinn ASi juhatuse esimees Heikki Mäki.
Mäki sõnul on Elcoteq Tallinn üsna väike üksus Elcoteqi grupi sees, kuid siiski on neil oluline roll partnerina toetada Elcoteqi strateegiat. "Meie peamised tegevused on katsesüsteemi arendamine ja industrialiseerimise teenused, kus me vajame maailmatasemel insenerioskusi. Meie süda on meie toodang, oleme spetsialiseerunud keerukatele ja väikestele tootepartiidele," sõnas Mäki ning lisas, et sellel aastal tugevdavad nad oma võimet pakkuda järelteenuseid.
Mäki ei osanud täpselt öelda, kas sellel aastal palgatakse töötajaid juurde. "See muidugi sõltub meie klientide vajadustest, aga me töötame kõvasti, et rahuldada nende vajadusi, et nad oleksid oma äris edukad. See on ainus viis parandada oma mahtusid. Kui meil õnnestub koostöö klientidega, siis kindlasti mõjutab see positiivselt ka meie töötajate arvu," lausus Mäki.
Elcoteq Tallinn ning plaanib selleks aastaks uusi investeeringuid. "Uued investeeringud sõltuvad meie klientide arvust," täpsustas Mäki.
Uute allhankijate koha pealt jäi ta napisõnaliseks. "Meil jätkuvad mõned läbirääkimised, kuid praegu on raske öelda, kas me suudame alustada midagi uut juba sel aastal," märkis Mäki.
Mäki ei näe Eesti turul praegu liiga suuri probleeme, kuid siiski on palgaralli riskid. "Ma arvan, et uue valitsuse plaan järgmiseks neljaks aastaks on väga hea ja parandab Eesti konkurentsivõimet maailmaturul. See on muidugi suur positiivne signaal võõrastele Eestisse investeerimiseks, mis peaks suurendama tööhõivet," nentis Mäki.
Mäki sõnul on väljakutse see, et uute töökohtade puhul eeldatakse pädevat tööjõudu. "Meil on juba praegu mõnes valdkonnas puudu pädevat tööjõudu, nagu näiteks insenere. Seetõttu on üks kõige olulisemaid küsimusi uue valitsuse jaoks haridusstrateegia," märkis Mäki.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.