Eesti Energia võtab alates 20. aprillist kasutusele uue kliendiinfosüsteemi, mis võimaldab pakkuda klientidele moodsaid e-teenuseid ning tulevasel elektri vabaturul vajalikke tootelahendusi.
„Seni kasutusel olnud infosüsteemid on 14 aastat vanad ning muutunud meile tõsiseks piiranguks klientidele kaasaegsete teenuste ja vabaturul vajalike tootelahenduste pakkumisel. Kahe aasta pärast avaneb Eesti elektriturg täielikult konkurentsile ning hetkel juurutatav uus infosüsteem on stardiplatvormiks vabaturul vajalike toodete väljaarendamiseks. Samuti astume olulise sammu e-maailma suunas – uus infosüsteem loob võimalused pakkuda lähitulevikus klientidele enamikku meie teenuseid veebikeskkonnas,“ selgitas Eesti Energia juhatuse liige Margus Rink. Infosüsteemide uuendamine on vajalik ka uute tehnoloogiliste lahenduste kasutuselevõtuks, nagu näiteks kaugloetavad arvestid, mis vabastavad kliendi näiduteatamise kohustusest.
Vabaturul pakutavad tooted saavad klientidele kättesaadavaks alles kahe aasta pärast ning kaugloetavate arvestite laiaulatuslik paigaldamine algab 2012.aastal,
Sel aastal avab Eesti Energia uue e-teeninduse, kus klient saab näha nii tooteinfot kui tema poolt sõlmitud lepinguid, teatada näitusid, arveldada ja teha muid toiminguid. Aasta jooksul lisandub e-teeninduses võimalus reaalajas lepinguid sõlmida ja muuta, elektripakette vahetada, uue paketikalkulaatori abil soodsaim elektripakett valida jm.
Infosüsteemi vahetus toob kaasa muudatused elektrinäitude teatamisel, arvete tasumisel ja ajutised ümberkorraldused klienditeeninduses.
Eesti Energia ühtlustab elektrinäitude teatamise perioodi ning edaspidi ootab ettevõte kõikide klientide näitusid alates kuu viimasest päevast kuni järgmise kuu 3. kuupäevani. Kui klient ei ole nimetatud ajaks näitu teatanud, siis sarnaselt ka praegu kehtivale praktikale koostab Eesti Energia kliendile prognoosarve varasemate perioodide tarbimise alusel.
Arveid koostab Eesti Energia edaspidi kindlal perioodil, iga kuu 1.-9. kuupäeval. Ka juhul kui klient teatab elektriarvesti näitu e-teeninduses, siis erinevalt varasemast ei koostata arvet kohe pärast näidu sisestamist, vaid eelpooltoodud arvete koostamise perioodil.
Ühtlasi kehtivad kõikidele klientidele edaspidi uued viitenumbrid, mille klient leiab maikuus saabuvalt arvelt. Otsekorraldusega arvet tasuvatel klientidel muudavad pangad viitenumbrid automaatselt.
Samuti on uuendusena alates maikuust klientidele saabuv arve kahepoolne. Arve esimesel poolel on toodud lihtne kokkuvõte elektritarbimisest ja tasumisele kuuluvast summast ning teisel pool arve üksikasjalik info.
Kuna Eesti Energia infosüsteemid hõlmavad enam kui poole miljoni kliendiga seotud andmeid ja tegevusi, siis on nende vahetamine keeruline protsess, mille läbiviimisega kaasnevad ajutised muudatused klienditeeninduses.
Üleminekuperioodil 14. kuni 19. aprillini on suletud kõik Eesti Energia teenindusbürood ja e-teenindus. Esinduste sulgemise ajal soovitab ettevõte esmase infokanalina kasutada veebilehte
www.energia.ee, kuhu on üles pandud vastused enamlevinud küsimustele.
Rikketelefon 1343 töötab tavapäraselt töörežiimil (24h) ning elektrivõrgu töökindlust infosüsteemide vahetus ei mõjuta. Töötab ka klienditelefon 1545, kuid sel perioodil saab vaid kliendi soovi registreerida - lahendusi saab Eesti Energia pakkuda alles pärast üleminekut 20. aprillist.
Kõiki kliente teavitab Eesti Energia muudatustest personaalse kirjaga.
Seotud lood
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.