Mullu oli Fazer Grupi käive üle 1,5 miljardi euro, suurenedes aastaga viie protsendi võrra. Grupi tegevuskasum tõusis 58,5 miljoni euroni, moodustades käibest 3,9 protsenti.
Fazer Eesti käive oli 2010. aastal 22,1 miljonit eurot, mis oli 9,5% suurem kui aastal 2009. Ettevõtte teatel tugevdati oma kolmandat positsioon Eesti leivaturul ning suurendati oma turuosa 17 protsendini. Kasvu peamiseks põhjuseks nimetas Fazer edu saia segmendis.
Fazer Grupi presidendi Karsten Slotte sõnul on tal hea meel, et Fazer suutis oma turupositsiooni tugevdada ning ehitada soodsa platvormi edasiseks kasvuks nii pagari- kui kondiitriäris. „Ettevõte viis möödunud aastal edukalt läbi sisemised muudatused organisatsioonis, mis puudutasid nii pagari- kui kondiitriäri. Tänu pühendunud personalile, edukatele uutele toodetele, tugevatele brändidele ning positsioonidele meie peamistel turgudel oleme vaatamata raskele aastale suutnud siiski tõusta,“ ütles Slotte.
Fazer Eesti juhatuse esimehe Kristjan Kongo sõnul oli 2010. aasta Fazeri jaoks Balti riikides väljakutse, sest majanduslanguse mõju tarbimisele pärssis kasvamist. „Toorainete ja energia hinnatõus kombineerituna kõrgema konkurentsiga kohalikul leivaturul, ei võimaldanud algselt püstitatud kõrgeid eesmärke saavutada. Eestis oli leiva keskmine hind mullu umbes 10 protsenti madalam kui aasta varem,“ ütles Kongo.
2011. aastal peab Fazer Kongo sõnul leidma täiendavaid võimalusi ettevõtte konkurentsivõimaluste suurendamiseks leivaturul ning suurendama kasumlikkust.
Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891. aastal, kui Karl Fazer avas Helsingis oma esimese kohviku. Täna pakub Fazer pagaritooteid ja maiustusi ning tegutseb kaheksas riigis. Grupp annab tööd umbes 17 000 inimesele, kellest 740 töötab Eestis.
Seotud lood
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.