Täna tuleb taevast vihma või lund, aga põlevkivi ei tule, lausus Kiviõli keemiatööstuse nõukogu liige Raivo Tamm.
Kiviõli keemiatööstuse põlevkivi varud on otsakorral, kuid kaevandamist laiendada ei saa, sest ettevõtet ümbritsevad põlevkiviväljad on eraomanike valduses, maade ostuks ettevõttel aga vahendeid ei ole.
„Ega põlevkivi taevast sadama ei hakka,“ kommenteeris Tamm. „Seal ei olegi midagi planeerida, kui põlevkivi otsa lõpeb, siis jääb tehas seisma."
Kiviõli Keemiatööstusel jätkub põlevkivi ainult aasta lõpuni. Tamm ei osanud hetkel rohkem rääkida olukorrast, sest ta ei viibi praegu Eestis ega tea viimaseid arenguid Keemiatööstuses.
Keemiatööstuse seiskamine paneks Sonda valla ja Kiviõli linna raskesse seisu: põlevkivi kaevandamise lõpetamine jätaks Sonda valla ilma ressursimaksust - vald kaotaks kuus miljonit krooni ehk kolmandiku eelarvest, vahendasid ERRi raadiouudised täna.
Kiviõli keemiatööstuses töötab 700 inimest, peamiselt Kiviõli linna elanikud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kiviõli keemiatööstuse ja ümberkaudsete maaomanike pikaleveninud vaidlus võib keemiatööstuse aasta lõpuks seisata.
Insener-tehnoloogi Konstantin Trofimenko sõnul on olemas tehnoloogia, mis lubab Kiviõli Keemiatööstuse (KKT) kasutusel olevates seadmetes toota põlevkiviõli ka kolmanda sordi põlevkivist.
Kiviõli Keemiatööstus soovib ettevõte tegevuse jätkamiseks ümberkaudseid maid omandada, kuid läbirääkimisi pole võimalik pidada väljapressimise ja šantaaži õhkkonnas, toonitab ettevõtte esindadaja.
Kiviõli Keemiatööstuse(KKT) põlevkivikarjääri laienduse teele jäävate maatükkide üks omanikest Nikolai Reisman, et jutt tehase kinni panemisest on tehtud pelgalt selleks, et iga hinnaga riigilt välja pressida soodustus.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.