• 16.11.09, 14:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valio Eesti kasvatas 9 kuuga müügimahte 10%

2009. aasta 9 kuu jooksul on Valio Eesti kasvatanud oma müügimahte kokku 10%, vaatamata sellele võib ettevõte sel aastal lõpetada kahjumiga.
Ettevõte on müünud pea neljandiku võrra rohkem juustu ning ligi kümnendiku võrra rohkem värskeid piimatooteid kui 2008. aastal samal ajal. Tugevatest müügitulemustest ja mahtude kasvust hoolimata võivad Valio Eesti ettevõtted – Valio Eesti AS ja Võru Juust AS – lõpetada 2009. aasta kahjumiga, teatas ettevõte. Käesoleva aasta esimesed kuus kuud Valiole kasumit ei toonud.
Lisaks müügimahtude kasvule on Valio Eesti selle aasta 9 kuu jooksul suurendanud oma osakaalu toorpiima kokkuostus. Oktoobrikuu seisuga oli ettevõte ostnud kohalikelt tootjatelt ligi 117 tuhat tonni toorpiima. „Toorpiima üleüldine kokkuost on eelmise aastaga võrreldes Eestis vähenenud. Kuna meie kokkuostumahud on hetkel jäänud eelmise aasta tasemele, suurendas turul aset leidnud mahtude vähenemine Valio Eesti osakaalu 1% võrra 26%-ni,“ selgitas Valio Eesti direktor Kari  Finska, kelle hinnangul on toorpiima hind tänaseks põhja läbinud ning hinnatõus jätkub veel mõnda aega.
Sellest johtuvalt usub ta, et piimatoodete tarbijahinnad peavad Eestis varem või hiljem tänasest kiiremale tõusule pöörduma. Samas täpsustas Finska, et koduturust enam mõjutab ettevõtete tulemusi eksportturgudel toimuv.
Valio Eesti on üks suurimaid kohalikke piimatööstusettevõtteid. Peamiselt Lõuna-Eesti farmide toorpiimast valmistatud Valio Eesti tooteid leiab ka Lätist, Leedust, Venemaalt, Itaaliast ja Soomest. Ligi 340 töötajaga Valio Eesti on juhtivaid kohalikke toorpiima kokkuostjaid, piimatoodete, sh juustude, eksportijaid ning Võru ja Laeva suurim tööandja.

Seotud lood

Uudised
  • 20.02.10, 13:22
Valio käive langes 14%
Ehkki Valio Eesti suutis mullu tootmismahtu 8% kasvatada, langes ettevõtte käive 2008. aastaga võrreldes 14%, rääkis Valio Eesti tegevdirektor Kari Finska.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 17:14
Alumiiniumi igavene elu algab joonestuslaual. Kuidas kavandada korduvkasutatavaid tooteid?
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele