• 22.09.09, 22:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Põltsamaa Felix ostab kokku 400 tonni õunu

Mahla- ja veinitootja Põltsamaa Felix ostab jookide valmistamiseks 400 tonni kodumaiseid õunu, teatas ettevõte.
Põltsamaa Felixi tegevjuhi Anti Orava sõnul on õunamahl üks olulisemaid mahlasegmente Eesti turul ning kodumaised õunad sobivad oma maitseomaduste tõttu väga hästi mahla pressimiseks. „Oleme pea 16 aastat teinud koostööd kodumaiste aianditega, sest Eestis on üldjuhul väga rikkalikud õunasaagid ja õun on Eestis ainus puuvili, mida on mahlatootmiseks piisavas koguses,“ märkis Orav ning lisas, et sel aastal on just Lõuna- ja Lääne-Eestis suur õunauputus.
Sel aastal ostab Põltsamaa Felix kodumaiseid õunu Eesti suurimalt õunakasvatajalt Rõngu Aialt. Õunasortidest sobivad mahlaks Põltsamaa Taliõun, Tellissaare ja Talvenauding. Peale õunamahla ja õunajoogi kasutab Põltsamaa Felix kodumaiseid õunu ka segumahlade ning veini valmistamisel.
„Peame oluliseks kasutada õunamahlade ja veinide valmistamisel just kodumaist toorainet, toetades sellega kohalikke õunakasvatajaid ja pakkudes oma klientidele väga puhtast toorainest valmistatud mahla. Ilmselt on see ka üks põhjuseid, miks TNS Emori uuringu järgi tajuvad inimesed Põltsamaad kõige eestimaisema mahlabrändina,“ lisas Orav.
Eesti mahlaturul on kõige suurema osakaaluga segumahlad (19,5% turuosa), millele järgnevad 16,3%-ga apelsinimahl ja 8,1 %-ga õunamahl. Põltsamaa Felix on Nielseni andmetel 8,6%lise turuosaga suuruselt teine kodumaine mahlatootja.
Põltsamaa Felix ekspordib ca 30% oma toodangust Soome ja Baltimaadesse. Firma toodab ja turustab ligi 300 toodet kaheksa kaubamärgi all. Tuntuimad kaubamärgid on Felix, Põltsamaa, Pai smuuti, sügavkülmutatud pizzade kaubamärk Grandiosa, kalatoodete kaubamärk Abba jt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 17:14
Alumiiniumi igavene elu algab joonestuslaual. Kuidas kavandada korduvkasutatavaid tooteid?
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele