A.P. Moeller-Maersk sulgeb kahjumliku 91
aasta vanuse Lindoe laevatehase, kus on ilmavalgust näinud kaheksa maailma
suurimat konteinerlaeva, vahendas Bloomberg.
Taani laevandusgigant koondab esimesed 175 töötajat augustis ja vähendab ülejäänud 2700 töökohta vastavalt sellele, kuidas valmib viimane 2012. aasta tellimus.
Juba esitatud tellimuste alusel kasvab tänavu üleilmne konteinerlaevastik kaheksa protsenti, kuid nõudlus kukub kümme protsenti, teatas Drewry Shipping Consultants.
Ühtlasi paneb maailma suurima konteinerlaevnik müüki Leedu Baltija laevatehase.
„Lindoe tehas on üks vanemaid emakompanii osi ja see on emotsionaalselt raske otsus,“ kommenteeris Danske Banki analüütik Peter Rothausen. „Maersk tapab nüüd varem pühaks lehmaks peetu ja see näitab kui väga keskendub juhtkond kasumlikkusele.“ Ta soovitab aktsiat müüa.
„Peame mõistma, et võimatu on meelitada Lindoele uusi tellimusi,“ ütles Taani viimase teraslaevu ehitava tehase juht Lars-Erik Brenoee.
Seotud lood
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.