Veini, aromatiseeritud veini, siidri ja
õlle tootmisele spetsialiseerunud Karksi õlle- ja veinitehas teenis 16,5 miljoni
kroonise müügitulu juures mullu 527 490 krooni kasumit.
Võrreldes 2007. aastaga vähenes ASi Karme müügitulu 10,4 miljoni krooni võrra. Puhaskasumit teeniti üle-eelmisel aastal 2,3 miljonit krooni.
Majandusaasta aruande kohaselt mõjutas 2008. aasta majanduskriis Karme eksporti oluliselt ning müük Leetu vähenes 51%, Lätti 6%. Ettevõte tähendas läinud aastal nii siidrituru kui marjaveinide tarbimise vähenemist. 2008. aastal toodetigi peamiselt veine ja siidreid, kuna õlletootmise seisis. E24.ee kirjutas juunis, et tehas jätkab taas õlletootmist, naastes turule kolme uue õllesordiga.
Tulevikusuundadena tuuakse majandusaasta aruandes välja eesmärk taastada aastate 2006-07 kasvutempo ning alustada aktiivselt arendustegevust ka teiste jookide kategooriates.
Karme investeeris möödunud aastal kuus miljonit krooni tootmisseadmetesse. Ettevõttes töötas eelmisel aastal keskmiselt 30 inimest.
Karme aktsionäride koosolek otsustas kanda 2008. aasta kasum eelmiste perioodide jaotamata kasumi arvele. Jaotamata kasumi jääk pärast kasumi kajastamist on 6,6 miljonit Eesti krooni.
Ettevõtte ainuke juhatuse liige on Ivo Kikas. Karme suuraktsionärid on Konya Haldus OÜ kaudu Ardi Vigur ja Viljar Suits ning OÜ Itrekon kaudu Silja Karjahärm ning Ain Kipper.
Seotud lood
2008. aastal müügitulu 42% suurendanud
Viljandimaa joogi- ja napsitootja Liiwi Heliis pidi leppima vähenenud kasumiga,
milleks kujunes läinud aastal 1,7 miljoni krooni.
Puu- ja köögiviljamahlade tootja Rõngu
Mahla netokäive suurenes 2008. aastal 5% ja kasum kahanes 48%,
teenides puhaskasumina veidi alla 2 miljoni krooni.
A. Le Coqi müügikäive jäi eelmisel
aastal vaatamata müügi mahulisele vähenemisele 2007. aasta tasemele, sealjuures
tegevuskasum kasvas 6%, selgus ettevõtte majandusaasta aruandest.
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.