Hiina sõiduautode müük kargas valitsuse
ergutuskulutuste toel juunis koguni 48% jagu kõrgemale, see on suurim hüpe
alates 2006. aasta veebruarist. Kiire kasv on märk tugevast nõudlusest, millest
oma osa saavad ka USA ettevõtted.
Maailma kolmandas majanduses osteti kuuga 872900 sõidukit. Koos busside ja veoautodega kerkis sõiduvahendite müük 36% ehk 1,14 miljoni ühikuni.
Nelja triljoni jüaani suurune majanduse ergutuspakett on aidanud Hiina USA asemel maailma suurimaks autoturuks, samuti on Hiinal oluline roll mitmete USA ettevõtete käivete kasvatamisel. Nii lõikavad hiinlaste tarbimiskasvust teiste hulgas kasu ka näiteks General Motors ja Alcoa.
"Hiina on positiivne jõud, mis aitab globaalsest surutisest väljuvat maailma kasvule vedada," rääkis eile legendaarne investor George Soros Bloombergile.
"Hiina raskused on selgelt läbi," kommenteeris aga First Capital Securities´e analüütik Wang Qingtao. "Sõidukite järele on tohutu loomulik nõudlus, mis veab seda tööstusharu veel mitu aastas üles," lisas ta.
Seotud lood
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.