Fazer Eesti AS teenis mullu 321,3 miljoni
kroonini vähenenud käibe juures 5 miljonit krooni puhaskasumit, selgus
majandusaasta aruandest. 2007. aastal oli käive 395 miljonit ja kasum 2,9
miljonit krooni.
Pagaritoodete turgu mõjutas 2008. aasta alguses jätkuv toodete omahinna tõus, mis pidurdus aasta teisel poolel, tutvustas juhatuse esimees Ivars Skrebelis firma tegevusaruandes. Aasta jooksul suurenesid kulutused toorainele, energiale, hooldusele, remondile ja palkadele.
Pagaritööstuse müük kasvas 2008. aastal 21% - 251,1 miljonilt 304,1 miljonile kroonile. Aasta teisel poolel tihenes pagaritööstuste hinnakonkurents. Küpsetuspunktide müügimahud vähenesid oluliselt ja see oli tingitud majanduse jahenemisest. Eriti avaldas majandusolukord mõju Tallinna müügipunktidele, mille müügimahud kukkusid kuni 30%.
Fazer Eesti teenis 92% müügitulust Eestis. Ärikasumi 28%list kasvu mõjutas toitlustusega tegeleva Amica eraldumine eraldi ettevõtteks.
Fazer Eesti investeeris mullu ligi 34 miljonit krooni. Sellest 22 miljonit läks põrandaleivaliini rekonstrueerimisse, ventilatsioonisüsteemi ehitusse, küpsetuspunktide seadmete ja lettide soetamisse.
Möödunud aastal töötas ettevõttes 444 inimest, kellele maksti 78 miljonit krooni. Juhatuse liikmed said 722 000 krooni.
Sel aastal plaanib Fazer Eesti tootmisliinide koormuse mullusel tasemel hoida ja küpsetuspunktide mahtusid kasvatada. Kui majanduslangus jätkub, peatab Fazer Eesti osaliselt plaanitud investeerimisprogrammi ja vähendab oluliselt kulusid, mis majandustegevust otseselt ei mõjuta, seisis aruandes.
Seotud lood
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.