Lisaks käibemaksueristuste kaotamisel ja
tulumaksumäära külmutamisele kaaluti viimasel valitsuskabineti istungil ka
gaasiaktsiisi tõstmist ja automaksu kehtestamist.
"Gaasiaktsiis on kindlasti üks valus asi. Kui see ettepanek on läbi käinud, siis põhjusel, et meie sõltuvus Vene gaasist väheneks. Iseenesest ta kütusena on kõige parem, aga kogu Euroopa probleem on selles, et me ripume - nagu peale Gruusiatki on näha - liiga palju gaasi küljes," märkis reformierakondlasest rahanduskomisjoni esimees Jürgen Ligi "Aktuaalsele kaamerale".
Lisaks maailmaturu hinnatõusule on viimasel aastal gaasi hinda Eestis kergitanud mitmed maksud. Eelmise aasta 1. august tõusis kütte käibemaks 5%lt 18%ni ning selle aasta algusest kehtestati gaasiaktsiisiks 157 krooni/1000 m3 kohta.
Aktsiisidena loodetakse selle aasta riigi eelarvesse koguda 9,76 miljardit krooni. Lõviosa maksust (2,72 miljardit ja 5,38 miljardit krooni) peaks andma vastavalt alkoholi- ja kütuseaktsiis.
Seotud lood
Sooja paar talve tagasi kiiresti tõusma
hakanud hind ei näita ka algaval hooajal rahunemise märke, sest hinnatõuse on
kinnitatud detsembrini välja.
Eesti üks vanemaid aiandeid, Jõhvi vallas
asuv Revino, paneb septembri lõpus uksed kinni, kuna gaas on nii kalliks läinud,
et kasvuhooneid talvel kütta ei jõuta.
Reformierakonna ettepanek tõsta
riigieelarve täitmiseks gaasiaktsiisi laekumist 350 miljoni krooni võrra ajab
gaasi tootjad ja tarbijad tagajalgadele, kuna alternatiivseid energiaallikaid
pole lähiajal varnast võtta.
Likvideeritud elektritootja ??? endise juhi
Anatoli Tšubaisi sõnul tabab Venemaad kahe aasta pärast raske gaasikriis.
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.