Tänane keskmine hind USAs on 3,8
dollarit/gallon (10,05 krooni/liiter), rahva hädaldamist võib aga seletada
teades, et veel kuus aastat tagasi oli see kolm korda odavam.
Naftatootmise ja -töötlemise osariigis Texases on bensiini hind riigi odavamate hulgas, kuid autosõit pole siingi rahakotile kerge, tõdes täna Los Angeles Times. Houston paigutati kütuse hinnatõusust enim kannatanud suurlinnade hulgas 9. kohale. Nimelt sõidab 95% inimestest tööle oma autoga, tipptundide ummikud tähendavad aga üha suuremat aja- ja kütusekulu. Houstoni elanikud said mai alguses bensiini hinnaga 3,49 dollarit/gallon (9,25 krooni/liiter), kallimasse otsa kuuluvas New Yorgis maksab bensiiniliiter gasbuddy.com andmeil 10,80 krooni.
2002. a. mais oli USA keskmine galloni hind 1,31 dollarit. San Franciscos said uurijad ühe inimese keskmiseks tööle- ja tagasisõidu kütusekuluks 5,32 dollarit inimese kohta päevas. Kuigi kütus on seal suhteliselt kallis, tõmbab keskmist alla näiteks ühe auto jagamine mitme samas suunas tööle mineva inimese poolt. Birminghami linnas tuli sama number 6,16 dollarit. Kuigi seal on kütus odavam, sõidab 72% inimestest tööle üksinda autos, mis ka keskmist tõstab.
Nafta hinna uutesse kõrgustesse tõusu ajal on USA ajakirjanduses pidevalt ilmunud materjali, mis kajastab autodega kokku kasvanud ameeriklaste harjumatust praeguse olukorraga. Nimelt ei maksnud veel mõned aastad tagasi keskmise ameeriklase jaoks bensiin õieti midagi.
Seotud lood
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.