Eesti majandus- ja kommunikatsiooniminister
Juhan Partsi sõnul ei oleks mõtet keskenduda Nord Streamile uuringuks loa
andmise jaa/ei-küsimusele.
"See ei ole elu ja surma küsimus, uuringuid on tehtud enne ka," ütles Parts Eesti Tööandjate Keskliidu seminaril "Energiasüsteemid Läänemeres - poliitika või äri?".
"Usun, et Eesti valitsusel on piisalt kogemust, et sellistes olukordades käituda," oli minister veendunud.
Partsi sõnul on kõige olulisem küsimus Euroopa Liidu laiem vaatenurk. "Kui räägime, et tegemist on Euroopa Liidule vajaliku projektiga, siis keegi ei kahtle, et ELi energiavajadus kasvab. Iseasi on, kuidas seda rahuldada," ütles Parts, kelle arvates on üllatav, et EL ei ole projekti kohta oma arvamust kujundanud.
"On saavutatud olukord, kus üritatakse ELi lõhestada. Kas ELi nimel saab teha projekti, mis ei võta arvesse ühe ELi riigi huve," arutles Parts.
Inimesena, kes soovib teenida Eesti rahva ja riigi huve, ütles Parts, et projektiga on väga suured probleemid. "Ei tohi tekitada monopole, mille lõksu Euroopa jääks aastakümneteks," lisas minister. "See, et Euroopa Liit vajab kohe gaasi, ei vasta tõele. On olemas gaasitrassid, mis võimaldavad suurendada gaasi transporti Euroopasse, ka on muid projekte," lisas ta.
Ennast mitte keskkonnaeksperdiks tituleeriv Parts ei taipa ka, miks peaks ehitama gaasitrassi maailma saastatumasse merre, kus lisaks keerukatele floora ja fauna olukorrale leidub ka miine nii Esimeset ja Teisest maailmasõjast kui ka Grimmi sõjast. "Enne Balti merre gaasitrassi paigaldamist tuleb kindlaks teha, et kõik muud alternatiivid on välistatud ja me oleme näinud projekti majanduslikku põhjendatust," lisas ta.
Seotud lood
Nord Streami asedirektor Dirk von Amelni
sõnul vajab Euroopa rohkem maagaasi, sest see on loodussõbralikum kui kivisüsi
ja tarbimine kasvab. Aastal 2015 tuleb importida 75% gaasi, 2005. aastal
imporditi vaid 59%.
Juhul kui Nord Stream saab kõik vajalikud
kooskõlastused ja alustab Läänemere gaasijuhtme rajamisega, kaalub ettevõte
töödeks vajaliku ühe teenindussadamana Kotka kõrval Tiit Vähi juhitavat Sillamäe
sadamat.
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.