Suurfirmade karm konkurents on kõvasti
langetanud bensiini hinda Rootsis: kohati oli üleeile 95-bensiini hind 1,05
eurot (16,45 krooni).
Kalleimates tanklates oli see 1,25 eurot (19,55 krooni), mis on sama Soome odavaima hinnaga, kirjutas Helsinkin Sanomat. Interneti hinnavõrdlustabelid kajastavad siiski vaid osa ja tegelikult odavamat osa jaemüüjaist, märgib leht.
Soome ST1 müügiketi juhi Mika Anttoneni sõnul said nad mullu Rootsis suure kahjumi. "Seal müüakse parimal (või halvimal) juhul bensiini rohkem kui kaks krooni (0,22 eurot) alla sisseostuhinna," ütles ta. Tema arvates on seal käimas Norra Statoili ja USA Jet`i hinnasõda ning ka teised suured nagu Shell ja Esso on Rootsis väga agressiivsed ja üritavad väiksemaid "massiga lüüa".
Mais maksis 95-bensiin Rootsis 1,33 eurot (20,80 krooni). Soome hindade kohta ütles Anttonen: "Soome odavaim hind 1,26 on täitsa haige. Kui Soomes müüakse bensiini alla 1,30 euro liiter, siis müüakse kahjumiga ehk see on dumping." Sel aastal on Anttoneni väitel totra hinnasõja tõttu Soomes tegevuse lõpetanud Jet ja Esso.
Euroliidu odavaim bensiin on endiselt Eestis, kajastab ajaleht Soome Naftaliidu andmeid.
Seotud lood
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.