• 21.09.06, 17:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Olle Horm: lihatööstus tegutseb nagu autovargad

Rakvere lihatööstuse juht Olle Horm võrdles Äripäeva majanduskonverentsil Äriplaan lihatööstust autovarastega: "võtame asju lahti, ostame sea, lõikame juppideks. Igast tükist tuleb võtta maksimum!".
Suurim väljakutse lihatööstuses on lühikesed säilivusajad, ütles Horm. "Kerge see töö ei ole!" märkis ta. Kui Horm Rakvere lihakombinaati tööle tuli oli lihakombinaadil 500 toodet, praegu on Rakverel 900 toodet.
Suurimaks eeliseks peab Horm muude tööstusharude kõrval seda, et 80% tarbijatest eelistab kodumaist toitu. Kuna lihatoodetel on tundlikud säilivusajad, siis geograafiline areaal paneb paika kaugelt on võimalik ja kasulik tooteid sisse tuua, rääkis Horm. "Kardame me Leedut ja Poolat," ütles Horm.
"Lihatööstuse juhtimine igapäevane optimiseerimise ülesanne," rääkis Horm. "Lehma magu on jube, aga ungarlastel on see rahvustoit ja nad maksavad selle eest kallist hinda."
Rakvere lihakombinaadil on 1300 töötajat. Hormi sõnul vaatab ta iga lahkumisjuhtumi eraldi üle. Ta soovitas juhtidel saata oma personalijuhid turunduskoolitusele: "Asjad ei käi enam nii, et paned kuulutuse lehte ja töötajad tulevad." Rakvere lihakombinaat on arendanud võrkturundust. Oma töötajatele makstakse näiteks lisatasu selle eest, kui nad toovad uue töötaja.
Tulevikuohtudest tõi Horm välja võimalikud loomataud: "Ootan hirmuga millal sigadel midagi välja lööb. Need kahjude mastaabid oleksid suured."
Lihatööstuses on vaja Hormi sõnul üheaegselt ajada taga efektiivsust ja tarbijasõbralikkust.
Teguritest, mis lihatööstust nagu ka teisi tööstusharusid mõjutab, tõi Horm välja energiahindade tõusu: "Näiteks Eesti gaas. Tule jumal appi, mis selle ettevõttega toimub! Jube vaadata, kuidas see ettevõte Eesti turul laiutab."
Tulevikutrendidest tõi Horm välja seda, et tarbimine liigub kallimate tootegruppide poole. Trendidest tõi Horm välja, et emotsionaalsed ja hooajatooted kasvavad. Lihatööstusele on positiivne see, et kokkamine on muutunud elustiiliks. "Toode peaks olema mugav, värske, naturaalne," rääkis lihakombinaadi juht, "60% inimesi ei tea poodi minnes, mida ta ostab. Kaubamärk on oluline otsuste juures."
Ruokatalo kontsernis olek otseselt Hormi sõnul Rakvere lihakombinaadi tegemisi ei mõjuta: "Meie koduturg on eeskätt Baltikum, seni kuni majandustulemused on head emakontsern ei sekku. Kui ma aga teataksin, et kavatsen Soome eksporti alustada, võiksin 20 minuti pärast oma laua puhtaks teha."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 17:14
Alumiiniumi igavene elu algab joonestuslaual. Kuidas kavandada korduvkasutatavaid tooteid?
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele