24.-26. oktoobril külastas Türgi Teraseeksportijate Assotsiatsiooni delegatsioon Balti riike. 17 Türgi terasetootja esindajad osalesid kahel B2B matchmaking-üritusel Riias ja Tallinnas, et individuaalselt kohtuda juhtivate turuosalistega ehitus-, metallitööstus- ja metallikaubandussektorites. Delegatsioon osales ka kohtumistel valitsusasutustega, et saada rohkem teavet piirkonna ettevõtluskultuuri ja koostöövõimaluste kohta.
Rohkem kui 100 ettevõtet kõigist kolmest Balti riigist näitasid üles huvi kohtuda Türgi tootjatega. Tallinnas toimunud B2B üritusel osales 61 ettevõtet Eestist ja Lätist ning Riias 55 ettevõtet Lätist ja Leedust. Tallinnas toimunud üritusel toimus 283 individuaalkohtumist ning Riias korraldati osalejate vahel 337 individuaalkohtumist. Türgi delegatsiooni liikmed ja osalejad Balti riikidest jäid üritusega väga rahule ning ootavad huviga koostöö alustamist.
Türgi Teraseekspordi Assossatsioon korraldas kaubandusmissiooni Balti regiooni osana oma uutele turgudele laienemise strateegiast. Kuigi Läti ja Eesti ei ole Türgi teraseeksportijatele suured sihtturud, on Ukraina ja Venemaa vaheline poliitiline olukord suurendanud nõudlust Türgi terase järele, ütles liidu esimees Adnan Aslan. „Läti ja Eesti olid meie terase eksporditurgude hulgas 108. kohal,“ märkis Aslan. „2022. aasta üheksa kuuga kasvas aga meie eksport mõlemasse riiki märkimisväärselt. Sellest ajast peale on Läti meie ekspordiedetabelis tõusnud 85. kohale ja Eesti 48. kohale. Türgi osakaal Läti turul kasvas 1,8 protsendilt 4,1 protsendile, Eestis aga 2,9 protsendilt 9 protsendile. Meie eesmärk on selliste delegatsioonidega avada uusi koostöövõimalusi ja edendada meie riikide vahelist kaubandust.
B2B kohtumisüritusi Lätis ja Eestis korraldas Balti riikide juhtiv ekspordikonsultatsiooni ja turu-uuringute firma
Gateway&Partners. Gateway&Partnersi meeskond, projektijuhtide Irbe Smite ja Justine Cirule juhtimisel, valis Türgi tootjatele välja potentsiaalsed partnerid Balti riikides vastavalt nende kliendiprofiilidele, suhtles valitud ettevõtetega neid üritusele kutsudes ning koordineeris üritusi Riias ja Tallinnas. „Meil on alati hea meel teha koostööd erinevate kohalike ja välismaiste ühendustega, et parandada regioonidevahelist rahvusvahelist kaubandust,“ ütleb I. Smite. „Ülesanne pole lihtne, kuid teostatav ja alati on rõõm aidata ettevõtteid uute koostööpartnerite leidmisel erinevatest riikidest,“ lisas J. Cirule.
Seotud lood
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.