RVT Ehitus lõpetas Paldiskis Lahepera lahte rajatud haalamiskaile veeldatud maagaasi laadimiskäpa ehk -varre koos hüdraulilise jõuseadmega paigaldamise. 600 000 eurot maksma läinud töö tellis Elering ja võitnud pakkumine tehti koos Mapri Ehitusega.
- Laadimiskäpa paigaldamine. Esiplaanil RVT Ehituse tegevjuht Taavo Säärits. Foto: Erik Riikoja
Taavo Säärits, RVT Ehituse tegevjuht räägib, et Eleringi hankel pakkumise esitamiseks seati tingimuseks sobiva kraanalaeva leidmine. „Lähtuvalt sellest, et 50 tonni kaaluv laadimisvars asub merepinnast oluliselt kõrgemal ja oli vaja vähemalt 40 meetri kõrgusele tõstvat kraanalaeva, oli kraanade valik meie piirkonnas on väga väike. Õnneks saime rentida Poolast paigalduseks sobiva, 330 tonnise tõstevõimega kraana.“
Seotud lood
AS Eesti Varude Keskus (EVK) ja Pakrineeme Sadama OÜ sõlmisid täna lepingu, millega riik omandas Paldiskis asuva veeldatud maagaasi (LNG) haalamiskai koos selle juurde kuuluva taristuga ning sadamakinnistuga. Tehingu koguväärtus ilma käibemaksuta on 31,5 miljonit eurot, millest kai maksumus on 30 miljonit ja kinnistu 1,5 miljonit eurot.
Alexela ja Infortar alustasid Paldiski LNG terminali sadamarajatise ehituse järgmise etapiga – kai platvorm on tänaseks põhimahus monteeritud, nüüd algas laevakinnituspostide ehk paalide ehitus, esimesed üle 30meetrised sillatorud said paika sel nädalavahetusel.