Jaanuari lõpul lasti Türgis Hat-Sani laevatehases vette uus BLRT Grupi tellimusel valminud ujuvdokk, mis peaks aprillis jõudma Tallinna. Uus ujuvdokk võetakse kasutusele tuleva aasta suvel.
- Uus ujuvdokk jõuab Tallinna aprillis. Foto: BLRT Grupp
BLRT Grupi kommunikatsioonidirektor Karina Kond selgitas Tööstusuudistele, et uus dokk on 180-meetri pikkune, 30 meetri laiune ja 10 tuhande tonnise kandevõimega. Selle kasutuselevõtu järel tekib Tallinn Shipyardi laevatehasel suutlikkus vastu võtta suuremaid laevu, sealhulgas Handysize-suuruses, ning remontida rohkem eri laevatüüpe, avades RO-RO- ja RO-PAX-laevade remondisuuna. „Seni olid paljud teatud tüüpi laevad sunnitud tehniliste võimaluste puudumise tõttu kontserni Eesti laevatehases suunduma teistesse meie laevaremonditehastesse Soomes või Leedus, mis on tekitanud laevaomanikele täiendavaid kulusid, sest nende alused pidid oma tavapärasest laevateest kõrvale kalduma. Nüüd aga saavad nad sõita Tallinna tehasesse,“ rääkis Kond.
Seotud lood
Laevatehas Turku Repair Yard allkirjastas Soome Transpordiagentuuriga jäämurdevööri ehitamise lepingu, mille maksumus on 7,6 miljonit eurot.
Saaremaa laevaehitaja Baltic Workboats ja Hollandi laevaehitusfirma Damen Shipyards sõlmisid partnerluslepingu Dameni teeninduslaevade ehitamiseks Saaremaal. Esimeste laevakerede ehitus algas juba maikuus, esimene laev peaks valmima aasta pärast.
Lepingu maksumus on 11 miljonit
Klaipėda sadamasse sisenevatelt alustelt laevaheitmete korjeks mõeldud laeva projekteerimine ja ehitamine on Baltic Workboatsi ja tööstuskontserni BLRT Grupp kuuluva laevaehitustehase Western Baltija Shipbuilding esimene suurem ühisprojekt. Lepingu kogumaksumus on ligi 11 mln eurot.