Eesti trükitööstused ja pakenditootjad kasvatasid eelmisel aastal oma müügitulu keskmiselt viiendiku võrra, kõige enam kasvas see kümnes suurimas ettevõttes, selgub Äripäeva Infopanga koostatud trüki- ja pakenditööstuse konkurentsiraportist.
- Pildil olev trükikoda K-Print jõudis trükitööstuste käibe TOPis kaheksandale kohale. Foto: Toomas Kelt
Toome värskest trüki- ja pakenditööstuse
raportist välja nii trüki- kui ka pakendiettevõtete käibe TOPid.
Trükitööstus
Tükitööstuse kogukäive oli 2022. aastal 276,9 eurot, kasv võrreldes üle-eelmise aastaga 18,7%. Pärast kahte varasemat aastat, mil müügitulu kahanes ja siis veidi kasvas, oli eelmine aasta esimene suurem kasvuaasta ning valdkonna käive oli viimase viie aasta suurim. Ettevõtete tegevusaruanded kirjeldavad, et müügitulu kasv tulenes tihti sisendhindade tõusust, mille tagajärjel kasvas ka toote-teenuse hind. Valdkonna koondkasum oli 13,5 miljonit eurot, kasv aasta varasemaga võrreldes 27,8%.
Äripäeva Infopanga trüki- ja pakenditööstuse konkurentsiraporti leiad
SIIT!
Esimesel kohal trükitööstuse käibe TOPis on Kroonpress AS. Ettevõtte majandusaasta on tavapärasest erinev ning kasutatud on aruannet, mis käsitleb majandustulemusi 2021. aasta maist 2022. aasta aprillini. Selle perioodi käive oli 28 miljonit eurot, mis kasvas aasta varasemaga võrreldes 2,6 miljoni euro võrra. Müügitulust 13,4 miljonit eurot tuli Eestist, 5,4 miljonit Rootsist, 3,7 miljonit Norrast ja 2,3 miljonit eurot tuli Soomest. Valdav osa müügitulust tuli trükitöödest ja –teenustest. Kahjum oli 393 356 eurot, aasta enne oli kahjum 82 000 eurot.
Seotud lood
Ligi kolmkümmend aastat tagasi asutatud trükitööstus K-Print on praegu konkurentidega võrreldes eelisseisus – ettevõtet juhib 33-aastane Rait Rebane. Samal ajal on paljude Eesti trükitööstuste suurim probleem praeguste juhtide soov astuda tegevärist kõrvale, kuid uus põlvkond ei tule peale. K-Printi juhiga räägime tööstusharu seisust ja tulevikust.
Trükitööstuses on iganädalaselt näha uusi ja uusi pankrotte ja sunnitud ühinemisi üle Euroopa, ütleb Eesti ühe suurima reklaam- ja pakenditrükikoja K-Print OÜ tegevjuht Rait Rebane. Sellest hoolimata investeeris K-Print ligi viis miljonit eurot uutesse trükimasinatesse.