Õhusõidukite elektrilist jõuajamit arendav Eesti ettevõte töötab selle nimel, et kahe aasta pärast oleks neil ette näidata uut tüüpi elektriline turboreaktiivajam, millega hakata seejärel lendavaid õhusõidukeid partnerite abiga ka kokku panema. Kui vastloodud ettevõtte Volaron sõidukid on ühel päeval valmis tootmiseks, võiks see nende eelistuse järgi toimuda just Eestis.
- Andre Laanemets, Daniel Hayes ja René Nukki panevad valmis elektriliste jõuajamite tootmist, mille peale ehitada üles ka elektriliste õhusõidukite tootmine. Need ei tõuseks õhku küll nii nagu paberlennuk, vaid vertikaalselt. Foto: Andras Kralla
Lähitulevikus võiksid Eesti kohal lennata siin arendatud elektriliste jõuseadmetega õhusõidukid, millega saab lisaks Tallinna–Helsingi tunnelile teise variandina kiiresti Helsingisse ärikohtumisele lennata või sõita perega Saaremaale või Hiiumaale ilma praamijärjekorras seismata. Seda kõike ilma liigset süsinikku õhku paiskamata.
Värskelt sel aastal asutatud ettevõte Volaron püüab jalga ukse vahele saada eVTOL-õhusõidukite arendamises, mis tõusevad õhku ja maanduvad vertikaalselt. Selliste sõidukite arendamine on saanud jõu sisse elektriliste mootorite arendamisest ning vajadusest uute linnasõidukite järele, nagu näiteks õhutaksod.
“Praegu ei ole ühelgi riigil eVTOLi jaoks tootmisvõimekust. Nad ehitavad seda,” märkis Volaroni juhtima asuv Daniel Hayes, kes on Suurbritannias juba asutanud selliseid sõidukeid arendava ettevõtte. Nii võiks Eestilgi olla võimalus veel mängu astuda. Praegu ehitab sellist lennukit näiteks Lilium Saksamaal, Uberilt õhusõidukite üksuse ära ostnud Joby ehitab õhusõidukit USAs koostöös Toyotaga, loetles Hayes.
Seotud lood
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.