Kuigi sõda Ukrainas on ajanud inflatsioonimäära koos kõigi hindadega lakke, leevendasid Lääne kehtestatud sanktsioonid mullu autotööstuses alanud kiibikriisi, kuna varem Venemaale läinud ligikaudu miljon mikrokiipi jääb nüüd Euroopa autotööstustele.
- AMTELi tegevjuht Arno Sillat tõdes, et kuigi tarneahelate probleemid jätkuvad ja inflatsioonikordaja kergitab autohindasid, siis meeletut hinnatõusu praegu oodata pole. Foto: LIIS TREIMANN
Nüüd aga peavad autotööstused metalle, nagu näiteks koobalt, hankima Aafrikast. „Venemaa oli kindlasti nii-öelda õiglasema kaubandusega tarnija kui mõni Aafrika riik, kus metallikaevandustes kasutatakse lapstööjõudu,“ nentis Sillat. Euroopa Liidu kaubandusstandarditele vastava kaevandaja toodang maksab aga Sillati sõnul kindlasti rohkem.
Üldiselt aga märkis Nõmmik, et uute sõiduautode nõudlus on püsinud. „Eks kevad on autoturul selline aeg, kus soojuse ja päikesega kaasneb ka rohkem emotsioonioste,“ sõnas Nõmmik, kes sellegipoolest märkis, et pärast Ukraina sõja algust tõmbasid inimesed ostudega natuke tagasi, kuid nüüd on tehingute aktiivsus taastunud.
Pikemalt saab lugeda
Äripäevast.
Seotud lood
Kiibikriisi lahenemist ei ole näha ka järgmise aasta esimeses pooles, sest uute tehaste käivitamine kestab 2–3 aastat, kirjutab Eesti Elektroonikatööstuse Liidu juht Arno Kolk.
Autotööstus ei uskunud, et taastumine toimub nii kiiresti ja niivõrd hästi – kõik olid valmis pikaks vinduvaks kriisiks, rääkis Amserv Grupi juhatuse esimees Raivo Kütt Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Eesti uute sõiduautode turg jätkas augustis mullusega võrreldes tõusulainel, ent eelmiste kuude võrdluses jäi tõus veidi tagasihoidlikumaks, teatas AMTEL.
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.