Mööblitootjate TOPi teise koha omaniku, Bed Factory Sweden OÜ jaoks oli 2019. aasta eriline, sest kevadel vahetas ettevõte omanikku ning kuulub nüüd börsifirma Tempur Sealy International gruppi.
- Bed Factorys töötavad noored, kuid kogenud tegijad – näiteks pildil oleva viie inimese kogustaaž ettevõttes on kokku 34 aastat. Foto: Bed Factory Sweden
Bed Factory Swedeni tegevjuhi Indrek Aasna sõnul on see samm toonud juurde palju põnevat ning lähiajal vajatakse Viljandi tehasesse nii uusi disainereid kui ka mööbliinsenere.
25aastase kogemusega rahvusvaheline voodite ja madratsite tootja on Eestis tegutsenud 15 aastat – ajast, mil 2005. aastal avati Viljandis esimene tootmine. “Igakuiselt liigub meie ustest välja 4500–5500 kohapeal valminud toodet ning lisaks vahendame ka sellist toodangut, mille osas kasutame allhankijaid – näiteks voodijalad, kattemadratsid, öökapid,” selgitab Aasna.
Ettevõtte käive kasvas 2019. aastal 10,26 miljoni euroni.
Suurim muutus toimus ettevõtte jaoks 2019. aasta aprillis, kui nad osteti ära maailma suurima vooditootja Tempur Sealy International, Inc poolt. See areng oli Aasna sõnul paljuski loogiline, kuna koostöö Tempur Sealyga oli kestnud juba pikalt ning tegemist oli ankurkliendiga. “Meie töökultuur ja standardid olid juba Tempur Sealy jaoks ning tarvis välja töötatud ehk tegelikult olimegi juba suure ettevõtte väike osa, välja arvatud omanikering. Seega kulus eelmine aasta äri mõttes küll ühinemistegevustele suure uue grupiga, kuid tegemist oli positiivse arenguga.”
Olles strateegiline tootmispartner suures grupis, loob see Bed Factory Swedenile Aasna hinnangul palju uusi võimalusi arenemiseks igas valdkonnas.
“Meil on tänaseks märksa laiemad tarneahela võimalused ning juurde on tekkinud ka uusi ärivõimalusi,” nendib ta. “Meie peamiseks turuperimeetriks mahu mõttes on olnud Skandinaavia, kuid uute omanikega avanes meile ka Kesk-Euroopa, kuhu oleme uute toodetega sisenemas. Vaadates trende ning tulevikku, aitavad uued turud meie kui tootja positsiooni kindlasti tugevdada ning olla ka vähem sõltuvad piirkondlikust turu volatiilsusest.”
Staažikad töötajad ja julged otsused
Täna töötab ettevõtte Viljandi esinduses 110–120 inimest. “Võrreldes eelmiste aastatega on kaadrivoolavus protsentuaalselt väiksemaks jäänud, kuid üle 100 inimesega ettevõtte puhul tuleb liikumisi ikka ette ja värbamine ning uute inimeste otsimine on meie igapäevatöö üks osa,” räägib Aasna.
Üheks edu võtmeks peab ta tugevat ja kompetentset valgekraede meeskonda. “Kollektiiv koosneb noortest inimestest, kuid staaži vaadates on kõigil võtmetegijatel Bed Factoryga pikaajaline suhe – näiteks pildil oleva viie inimese kogustaaž ettevõttes on kokku 34 aastat! See on tähtis, sest inimesed on kasvanud ja arenenud koos ettevõttega ning kogu vihm ja päike, millest koos läbi on käidud, on viinud meie kompetentsi väga tugevaks. Aina vähem on takistusi, mille osas meil kogemus puuduks!”
Aasna lisab, et eelmise aasta korraliku tulemuse taga oli võimalus ja julgus teha suurpuhastust nii toodete osas kui ka kliendiportfellis ja omanikuvahetusega muutus ka kulude struktuur, kus varasemad müügikontori kulud jäid väiksemaks ja see aitas kaasa ilusamale tulemusele.
Lähima paari aasta plaanis on ettevõttel Aasna sõnul nii kontori kui ka tootmise osakaalu laiendamine. “Kontori osas oleme Viljandi üksuses alustanud vooditoomise kompetentsikeskuse loomist, teenindamaks grupisiseselt EMEA ehk Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonda. See aitab meeskonda juurde tuua uusi inimesi ja uusi teadmisi, kuna vajame uusi disainerid ja mööbliinsenere. Äge on see selles vaates, et saame väikesest Viljandist maailmas tuntud brändide loomisel kaasa rääkida!”
Nagu kõiki teisi, ootab ka mööblitööstust Aarna sõnul ees kohanemine uue maailmaga. “Tarbija muutub ja vajadused muutuvad. Kindlasti suureneb keskkonnasäästliku tootmise fookus. Tarbijad soovivad teada, kui suure jalajälje nende soovitud toode jätab. Materjalide koostised, tootmise jalajälg ning ka taaskasutus ehk kui ma oma vana madratsit enam ei vaja, siis kuidas seda utiliseerida? Loodan, et muutuvad ka tarbimisharjumused ja fookus võiks tarbimise mahult minna tootekvaliteedile ja elutsüklile.”