BLRT Grupi tütarettevõte Marketex Offshore Constructions ehitas esimest korda Euroopas avamerel naftasaadusi pumpava ujuvsüsteemi. Vastvalminud tarind kaalub 1100 tonni. Ehitustööd kestsid 11 kuud.
Norra firma tellimusel tarindatud ujuvsüsteem ehk haalpoi paigaldatakse meres asuva naftamaardla kohale. 34 meetri pikkuse, 24 meetri laiuse ja 24,4 meetri kõrguse laadimispoi abil saab tankeritesse pumbata suures koguses naftat ilmastikuoludest sõltumata.
„Tänu nafta-, gaasi- ja avameretööstuse turgude elavnemisele avanes meil võimalus siseneda uude turusegmenti ning saada karmis konkurentsis sellise põneva ja üsna keerulise tellimuse. See annab veel kord kinnitust, et tehnoloogiasse, seadmetesse ja inimestesse investeerimine on strateegiliselt õige otsus,“ selgitab BLRT Grupi juhatuse esimees Veronika Ivanovskaja.
Haalpoi ehitusega tehti algust tänavu jaanuaris, kuid lepingu sõlmimisele eelnesid aeganõudvad kvaliteedi, töötervishoiu ja tööohutuse juhtimissüsteemide auditid, eriti ranged nõudmised olid kehtestatud kõrgustes töötamisele.
Projekti käigus valmis laadimispoi tarind, pandi paika kõik seadmed – vintsid, päikesepaneelid ja palju muud –, tehti elektri- ja hüdraulikatöid ning katsetati süsteemi.
15. detsembril pandi tarind kliendi poole teele, mis iseenesest, arvestades selle kaalu, oli ülikeeruline operatsioon – konstruktsioon tõsteti laevale Jumbo Kinetic kahe laevakraana abil, mille tõstevõime oli kuni 3000 tonni. Kogu operatsioon kestis kuus tundi. Haalpoi vedu aitasid korraldada meie partnerid Havator OY ja Sarens NV.
Seotud lood
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.