• 03.05.19, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TMB Element hakkab Tartu tehast arendama

Betoonelementide tootja TMB Element keskendub pärast Läti ja Soome äride müüki Consolis Groupile oma Tartu tehase tõhustamisele ja eksporttegevuse arendamisele.
Tartus asuva ASi TMB juht Vallot Mangus.
  • Tartus asuva ASi TMB juht Vallot Mangus. Foto: Väinu Rozental
Tosina aastaga käivet enam kui kümnekordistanud TMB järgmiste aastate võtmesuunad on efektiivsus, eksport ja investeeringud. Prioriteet on Tartu tehas, kuhu saab tänu äsjasele müügitehingule suunata olulisi investeeringuid ning tõsta kvaliteeti, teatas ettevõte.
OÜ TMB Element osaniku Vallot Manguse sõnul on ettevõtte Tartu tehas tugevam kui kunagi varem ning soodsal positsioonil Lätti, Rootsi ja Soome suunatud ekspordi tõhustamisel.
„TMB kasv on olnud planeeritust kiirem, millele aitas kaasa laienemine Soome. Meie käive oli mullu kümme korda suurem kui kümme aastat tagasi ning nüüd on õige aeg seada tulevikuks uusi sihte,“ ütles Mangus. „Lähiplaanis keskendume Tartu tehase arendamisele, kuid enne uute suuremate investeeringute tegemist tahame jälgida turukäitumist. Viimase kahe aastaga võrreldavas tempos kasvu me ilmselt ei näe.“
TMB grupi käive oli aastal 2009 12 miljonit eurot, mullu rekordilised 124 miljonit eurot. 15 aasta jooksul rajati tehas Lätti, alustati eksporti Rootsi ja osteti Soome ettevõte Betonimestarit. Läti ja Soome tehased kuuluvad nüüdsest Consolisele.
„Tehaste müügi järel mahud küll esiti vähenevad, kuid tase ainult tõuseb. TMB-l on peamistel sihtturgudel väga hea maine ja partnerlusel põhinevad kliendisuhted, mille arendamisega tegeleme nüüd veelgi keskendunumalt,“ lausus Mangus. „Edukas eksport Eestist on võimalik. Oleme seda tõestanud varem ja tõestame ka nüüd.“
TMB toodab kõiki peamisi ehituskonstruktsioonides kasutatavaid betoonelemente. Ettevõtte toodangust on monteeritud mitmeid nimekaid ehitisi nii Eestis kui ka eksportturgudel. Näiteks aasta betoonehitise tiitli pälvinud Eesti Rahva Muuseumi uus peahoone ja Tallinki peakontor Tallinnas ning mitmed Tartu Ülikooli uued õppehooned. Rootsi turul aga IKEA kauplused, suur pakendivabrik ning kümned kortermajad.
Ees on robotiseerumine
„TMB edu võtmeks on olnud väga head inimesed, kelle pühendunud ja kvaliteetse tööta ei oleks nii säravate tulemuste saavutamine kindlasti olnud võimalik,“ lisas Mangus. „Usun, et betoonivaldkonna tulevik saab olema põnev, sest meid ootab ees robotiseerumine, suuremad mahud ja tüpiseerimine. Samuti soovib TMB oma panuse anda tuleviku suurprojektidesse.“
Manguse sõnul on TMB jõudnud oma arengus kolmandasse suurde etappi. Neist esimene algas aastal 1998, mil selle ostsid ehitusettevõtted Merko, YIT ja Skanska. Sel perioodil käivitati tehas Lätis (2005), asutati tütarettevõte OÜ TM Betoon (2007) ning alustati ekspordiga Skandinaaviasse ja Soome (2008). 2012. aastal algas teine ajajärk, kui senine juhtkond ostis TMB senistelt omanikelt välja. Toimus restruktureerimine (2013), Läti tootmise laiendamine (2015) ja Betonimestarit Oy ostmine Soomes (2016). Täna jätkavad TMB omanikena Vallot Mangus, Jaan Luts ja Jaan Valbet.
„TMB jaoks on edu taganud avatus erinevatele arengualternatiividele, strateegilistele võimalustele ja paindlikkus muutustele reageerimisel,“ märkis Mangus.
OÜ TMB Element on üks suuremaid betoonelementide tootjaid Balti riikides. Ettevõte toodab kõiki peamisi ehituskonstruktsioonides kasutatavaid betoonelemente: seinaelemente, õõnespaneele, poste, riive, talasid, treppe, TT-paneele, rõdusid ja muid raudbetoontooteid. Ettevõtte tootmisvõimsuseks on ca 60 000 m3 betoonelemente aastas. Ettevõte on oluliseks tööandjaks kohalikul tasandil.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele