Eesti kaotab hinnavõitluses Lätile ja Leedule, arvab ettevõtja Oleg Ossinovski.
- Eesti vagunite remontimise turg paistab Ossinovski sõnul silma selle poolest, et kohalikel depoodel ei jätku tööd, see-eest on Lätis ja Leedis olukord hoopis teine. Foto: Andras Kralla
Riigifirma Operail teatas, et väljub vagunite remontimise ärist. Ettevõtja Oleg Ossinovski, kelle firma on samas äris tegev, ei arva, et riigifirmast konkurendi lahkumine toob tema firmale suurt kasu.
„Konkurents pole kuhugi kadunud, sest see on selles valdkonnas väga suur. 1000 kilomeetri raadiuses on kümneid konkureerivaid depoosid. Ühe Tapa depoo kadumine ei muuda mitte mingil juhul konkurentsiolukorda ja meie ei võida kuigi palju. Vagunite arv, mida Tapal remonditi, ei olnud nii suur, et turgu jõuliselt mõjutada,“ ütles Ossinovski.
Lätis ja Leedus on hoopis teisiti
Eesti vagunite remontimise turg paistab Ossinovski sõnul silma selle poolest, et kohalikel depoodel ei jätku tööd, see-eest on Lätis ja Leedis olukord hoopis teine.
„Leedus on vaguneid kordades rohkem kui Eestis. See pole üllatav: riik on ise ka suurem. Lisaks kasvab palgakulu Eestis kiiremas tempos kui seal. Töö omahind on meil kõrgem. Seepärast on meil väga raske Läti ja Leeduga konkureerida,“ ütles ASi Skinest Grupp omanik.
Tema mõistab enda sõnul Operaili otsust. "Eestis on aina raskem tootmisega tegeleda. Kui palgakasv jätkub, aga maksukoormus ei alane (ettevõtjad räägivad juba ammu sotsiaalmaksu langetamisest või lae kehtestamisest sellele – toim), siis kaotab Eesti ka edaspidi konkurentsivõimet. Tootmisettevõtted hakkavad meie riigist lahkuma,“ selgitas ta.