Elektriauto Nobe looja Roman Muljar lubab aastaks 2020 ehitada Eestisse autovabriku, see võiks tulla kuhugi Tallinna lähedusse.
- Nobe Tallinnas eelmise aasta augustis. Foto: Reuters/Scanpix
Äripäeva raadio hommikuprogrammis nimetas Genfi autonäitusel oma kolmerattalist elektriautot tutvustanud Muljar kavandatavat autovabrikut nanovabrikuks, kus ei valmiks aastas üle paari tuhande auto.
Ütlesite tööstusuudised.ee-le, et plaanite aastaks 2020 ehitada Nobe autovabriku. Autotehas ja juba järgmisel aastal, miks ma ei ole kuulnud ühestki rahvaalgatusest selle tehase vastu?
See rahvaalgatus on meil ka plaanis (naerab). Genfis käik näitas, et inimestele meie auto meeldib. Meil tekkis mitu edasimüüjat Kuveidist kuni Hollandini ja tundub, et selline Eesti väikeauto on inimestele meeltmööda ja vabrikut nõutakse.
Kuhu täpsemalt see tehas siis Eestis võiks tulla või tuleb?
Ma arvan, et meie esimene autovabrik tuleb kusagile Tallinna külje alla. Plaanis on teha selline nanovabrik, mis toodab 1000 kuni 2000 autot aastas. Ja kui maailm tahab rohkem meie autosid, siis järgmise nanovabriku teeme kusagile mujale. Vesterbacka (praegu eelkõige tunneliprojektiga kuulsust kogunud soomlane Peter Vesterbacka – toim) arvas, et äkki teeme Detroiti, aitame Ameerikal jälle suureks saada.
Peter Vesterbacka vist ostis sügisel ka ühe teie auto, vähemalt esitluseks Soomes.
Jah, Peterile väga meie masin meeldis, ta ütles, et ta võtab number ühe ära. Praeguseks on meil siis koos Genfis reserveeritutega seitseteist autot.
Kas Peter on ka üks teie investoritest?
Ei, praegu ei ole. Iga kord vastab ta sellele, et investeeris ettevõttesse läbi selle, et ostis esimese auto. Eks ta vaatab küljepealt, kas me ikka saame omadega hakkama. Tal on endal üle 30 projekti ja kindlasti ei saa ta sada protsenti oma aega ja energiat meile pühendada.
Aga kui suure investeeringu siia tehasesse teete ja kust see raha tuleb?
Praegu me otsime 9 miljonit eurot, oleme selleks nõus osa Nobest ära müüma.