Selleks, et ookeanitagustel turgudel tuul purjedesse saada, ostis Eesti spordivarustuse tootja Tahe Outdoors rahvusvaheliselt suurfirmalt BIC World sporditootmise üksuse BIC Sport.
- Prantsuse BIC Sporti ostnud Tahe Outdoors tõi kõrvaltehinguga pardale ka Soome KJK fondid Foto: Liis Treimann
Ühes suurema ulatusega turgudele kasvab ettevõtte käive tehingu toel kahekordseks, laienemise toeks kaasati ettevõttesse ka Baltikumis ja Balkanil ülisuure mõjuga erakapitalifond, kirjutab
Äripäev.
Spordivarustuse tootmisel on vältimatuks osutunud müügivõrgu suurus ookeanitagustel turgudel, ilma selleta on jalga ukse vahele saada väga keeruline. "Kui tahta Põhja-Ameerikas midagi korda saata, siis peab seal olema sama tugevalt kohal kui Euroopas. Sporditarvete turg on suurem, aga ka piirkond on suurem: geograafiline suurus seab logistikale oma takistused. Seal toimimiseks peab olema korralik müügivõrk," ütles Pohla.
Seepärast otsustaski Tahe Outdoors võtta ette veel ühe laienemise ning ostis Prantsuse börsifirmalt BIC nende sporditarvete üksuse. BIC kasuks rääkis Pohla sõnul mitu aspekti. Esiteks see, et BIC-l on esindused USAs, Austraalias ja Jaapanis. "Nad on tugevalt esindatud seal, kuhu me oleme tahtnud pikka aega jõuda. Me näeme, et meie tooted on läbi teinud arengu, need on hinna poolest konkurentsivõimelised, aga ilma korraliku jaotusvõrguta on tulemus olnud suhteliselt kesine," ütles ta.
Ostu tulemusel kasvab Tahe Outdoorsi käive tänavu kahekordseks, oodatavast 48 miljonist tuleb 26 miljonit BICst. "Ostsime endast natuke suurema käibega ettevõtte. Töötajate arvu mõistes samuti, seal töötab sadakond, meil praegu 120 inimest," rääkis Pohla.
BIC on laiema auditooriumi ees tuntud pastapliiatsite, välgumihklite ja raseerimisvahendite tootjana ning keskendumine neile põhitoodetele on ka põhjus, miks Prantsuse börsifirma otsustas 40 aastat kontserni kuulunud tütarfirma müüa. Tegemist on ühe pioneeriga purjelaudade tootmises, mis praegu toodab ka lainelaudu, kajakeid ja aerulaudu. Prantsusmaal peakorterit pidanud BIC Sport müüb tooteid enam kui 90 riigis nii Euroopas, Põhja-Ameerikas kui ka Vaikse ookeani äärsetes Aasia riikides.
BIC Sporti praegune president Thierry Verneuil avaldas börsiteates veendumust, et BIC Sportil on ühe turuliidriga liitumisest ainult võita. "Kahe ettevõtte kombineerimise tulemusel sünnib uus ja võimas tööstuskontsern, millel on vastastikku täiendav kogemus tootmises ja müügivõrgu arendamises. See laseb meil klientidele pakkuda laiemat tootevalikut, mis on Euroopas toodetud ja keskkonnasäästlik," ütles ta.
Müügihinnaks kujunes 6 kuni 9 miljonit eurot, mis jaguneb kahte ossa, lõplik hind kujuneb välja vahepealsete tulemuste põhjal. Pohla on kindel, et tegelik hind on ikkagi 9 miljonit eurot. "Nemad börsifirmana spekuleerida ei saa, aga ma võin küll kindlalt öelda, et need prognoositavad käibenumbrid, milles kokku lepiti, tulevad täis," ütles Pohla.