Meie üks kindel alustala on kindlasti puit. Peaksime arendama kõiki puidul põhinevaid tehnoloogiaid. Tegelikult on meil ju võimalik kohapeal katsetada, alates sellest, kuidas metsast puitu kätte saada ja kuni erinevate puidu töötlemisviisideni. Puidu vääristamine on kindlasti üks meie pikaajalise strateegia teema, millele keskenduda.
Kui me jäämegi allhankemaaks, siis meile öeldakse, mida tegema peame, aga kui ise arendame, on võimalus valida, mida teha tahame.
Lisaks on meil piisavalt haritavat maad. Kogu Euroopat me oma põldudega ära ei toida, aga toiduainetööstus on meil heal tasemel ja seda tuleks kindlasti tähtsal kohal edasi hoida. Kui tootearendajad ees teed rajavad, siis masinaehituse taha ei tohiks midagi seisma jääda.
Praegu teeme teiste riikide mustemat tööd, aga tegelikult peaksime ise arendama hakkama. Suudaksime palju enamat teha, kui vaid ohjad haaraksime ja tehnoloogiaid arendaksime.
Tootearendusse peaks rohkem panustama. Ettevõtted peaksid mõistma, et tootearendus on samasugune hügieen nagu raamatupidamine. Igal ettevõttel on raamatupidaja, aga miks ei võiks olla ka arendusmeeskonda? See võiks saada samasuguseks loogiliseks osaks kulubaasis või eelarves. Meie ettevõttes näiteks on see ametikoht olemas ja seda seetõttu, et otsime n-ö oma teed. Lõppeesmärk on jõuda oma valdkonda ja see äratundmine on praegu hüdraulikas.
Kas sellised kavandatavad suurprojektid nagu Saaremaa sild või Helsingi tunnel tuleks ära teha?
Saaremaa silla kohta tundsin huvi talvel Saaremaal juuksuri juures olles. Ta ütles, et nemad pigem pooldavad silda. Suur osa majandab Saaremaal ennast ära just turismist ja mis neil selle vastu olla saaks, kui kliente sinna aina rohkem satuks? Neid investeeringuid, mis on Saaremaale tehtud, hoitakse justkui luku taga. Sild tooks ilmselgelt rohkem turiste.
Mis puudutab tunnelit, siis… Laev on minu jaoks selline rahulik koht, kus selle nelja tunni jooksul, mis kulub edasi-tagasi sõiduks, saan rohkem tööd ära teha kui ühe päevaga kontoris. Keegi ei sega ja laevasõit ongi minu jaoks efektiivne aeg. Tunneli otstarbekust ma ei oska hinnata ega kommenteerida. Eks asjasse puutuvad inimesed on arvutusi teinud ja kui arvutused näitavad, et kõik tuleb välja, siis on okei. Kuid ma julgen selles kahelda. Oleme ikkagi mereriik ja laevareis on ikka laevareis. Mina sõidan rõõmuga.