Statoili andmetel on pärast kütuseaktsiisitõusu tangitud Eestis sadu tuhandeid liitreid vähem diiselkütust. Ettevõtte mootorikütuste müügidirektori Meelis Miguri sõnul on selle põhjal reaalne, et transpordiettevõtete kütuse tarbimine väheneb Eestis kuni 40%.
- Kütuseaktsiisi tõus on jjuba praegu vähendanud tarbimist. Foto: Raul Mee
„Veebruari ja märtsi müügitulemuste põhjal saame tõesti kinnitada, et osa Eesti transpordiettevõtteid on oma tankimiskorraldust muutnud ja alustanud või suurendanud tankimist Lätis, Leedus või Poolas,“ kinnitas Migur. Ta ütles, et väga detailselt ei ole börsiettevõtte tütarfirmana võimalik müürinumbreid kommenteerida, aga diislikütuse liitreid, mida varem tangiti Eestis, kuid nüüd enam mitte, saab kokku sadades tuhandetes liitrites.
Transpordiettevõtted, kes opereerivad Lõuna-Euroopa suunal, otsivad Miguri sõnul aktiivselt võimalusi vähemalt osaliselt oma tankimise viimiseks riikidesse, kus diislikütuse liitrihind on rohkem kui 10 s/l kohta odavam. „Hetkel kehtiva diislikütuse hinnataseme juures tähendab see transpordiettevõtetele olulist kokkuhoidu peamiselt kulukomponendilt,“ nentis ta.
Meelis Migur esineb 27. aprillil ka kütuseturu aastakonverentsil, kus analüüsib TNS Emori poolt läbiviidud kütuseturu uuringut.
Seotud lood
Tallinna Lasnamäe Mehaanikakoolis on suurte muutuste aeg - käsil on inseneeria valdkonna õppekavade ja õpikeskkonna uuendamine ning uute õppekavade loomine. Juba järgmisel sügisel on põhikoolide lõpetajad oodatud õppima täiesti uutele, nelja-aastastele Inseneriakadeemia õppekavadele kahel õppesuunal: metallierialade hulka lisandub erialana „masintöötlustehnoloogiad“ ja ehituserialade valikusse „hoone tehnosüsteemide tehnik“. Kutsekeskharidusõppe inseneeria valdkonna erialade lõpetajatele luuakse paremad võimalused jätkata õpinguid kõrghariduse tasemel.