Tänu maagaasi sisseostuhinna langusele alandab energiaettevõte Adven maagaasi hinda ka lõpptarbijatele. Gaasi hind langeb nii era- kui äriklientidele umbes 5 protsenti.
Adveni juhatuse esimehe Urmo Heinami sõnul on ettevõte oluliselt suurendanud Leedust sisse ostetava gaasi kogust. “Suurenenud sisseostumaht on üks põhjustest, miks me saame oma klientidele pakkuda uut ja paremat hinda. Teiselt poolt avaldab mõju ka üleüldine nafta hinna langus maailmaturul,“ selgitas Heinam.
Heinam prognoosib maagaasi sisseostuhindade languse jätku, mistõttu võib gaasi hind Adveni klientide jaoks langeda lähikuudel veelgi. “Maagaasi hind Eestis on sõltuvuses nafta üheksa eelneva kuu hinnast ja dollari tugevusest euro suhtes. Seetõttu hakkas naftahindade langus maailmaturul alles nüüd nähtavalt mõjutama maagaasi sisseostu hindu,” lisas ta. Hinnakorrektsioon puudutab kõiki Adveni erakliente ja ettevõtteid tarbimismahuga kuni 100’000 kuupmeetrit aastas. Piirkondadest puudutab hinnalangus eelkõige Viimsit, Sakut, Rae valda ja osaliselt ka Tartu linna ja selle ümbruskonda. Adven on Eestis, Soomes ja Rootsis tegutsev energiaettevõte, mis pakub klientidele vajadustele vastavaid energialahendusi. Ettevõte pakub energialahendusi tööstus- ja teenindussektoris, varustab soojusega era- ja ärikliente ning tegeleb maagaasi jaotamise ja müügiga.
Seotud lood
Veebruaris ulatus maagaasi import Eestisse 58,5 miljoni kuupmeetrini, millest gaasituru uute osaliste poolt Leedust ostetud gaas moodustas peaaegu 10 miljonit kuupmeetrit ehk 17 protsenti koguimpordist. Ülejäänud 83 protsendi gaasi importijaks oli Eesti Gaas.
Tänu elektritootmise käivitumisele Rakvere elektri- ja soojuse koostootmisjaamas jõudis Adven Eesti möödunud majandusaastal kahjumist kasumisse.
Jaanuarikuus ulatus maagaasi import Eestisse 71,7 miljoni kuupmeetrini, millest Leedust uute turu osaliste poolt ostetud gaas moodustas 8,6 protsenti impordi kogumahust.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.