• 11.04.25, 13:56

Kogenud tarneahelajuhi Tarmo Virkuse kaks reeglit tarneahela juhtimiseks rasketel aegadel: „Otsused tuleb tõsta kõrgemale“

Ettevõte, mis tahab ellu jääda, peab pidevalt muutustega kaasas käima või neid ise eest vedama, usub pikaaegne tarneahelajuht ja praegune Enefit Poweri ringmajanduse kliendisuuna juht Tarmo Virkus.
Tänases ja paljuski ebastabiilse majanduse seisus on tarneahela rolliks täiendavate sünergiate ning kulutõhusama tootmise ja tarnimise võimaluste leidmine, usub Tarmo Virkus.
  • Tänases ja paljuski ebastabiilse majanduse seisus on tarneahela rolliks täiendavate sünergiate ning kulutõhusama tootmise ja tarnimise võimaluste leidmine, usub Tarmo Virkus.
  • Foto: Erakogu
“Peamised reeglid tarneahela rasketest aegadest läbijuhtimiseks on: esiteks otsuste tõstmine kõrgemale (elevate decision level), mis tagab juhtkonna kaasatuse ja ressursside selgema jagamise, ning teiseks organisatsiooni lühema lõa otsa võtmine,” ütleb viimased 15 aastat tarneaheladirektorina töötanud Tarmo Virkus, kes esineb ka mai lõpus toimuval Pärnu tarneahelakonverentsil.
Tarneahelates on viimastel aastatel olnud palju väljakutseid ja muutusi, samas paistab praegu, et muutusi on tulemas veelgi. Kuidas tarneahela professionaalina viimase aja ja ka jätkuvaid arenguid vaatad? Pidev muutumine on paratamatus või võime loota stabiilsema keskkonna naasmist?
Siin on raske ühest hinnangut anda. On asju, mis on tulnud, et jääda ilmselt kauemaks, ja seega normaliseeruvad. Näiteks piirangud idanaabritega kauplemisel.
Üldistavalt võib öelda ka, et toodete elutsüklid on oluliselt lühenenud ja seda erinevates valdkondades. Ka kestvuskaupadel. Seega ma ei usu, et keskkond tervikuna edaspidi väga stabiilne olla saab. Kes tahab ellu jääda, peab pidevalt muutustega kaasas käima või neid isegi eest vedama.
Esined Pärnu tarneahelakonverentsil, mille teema on „tarneahel kui uus müük“ – kas saame öelda, et ettevõtete edu sõltub täna rohkem tarneahelatest kui müügivõimekusest?
Ettevõtete edu sõltub ka edaspidi müügivõimekuse ja tarneahela koostöö võimest. Üks ilma teiseta ei saa.
Tänases ja paljuski ebastabiilse majanduse seisus on tarneahela rolliks täiendavate sünergiate ning kulutõhusama tootmise ja tarnimise võimaluste leidmine. Enam ei piisa heast tooteideest müügi poolt ja selle kiirest industrialiseerimisest tarneahela poolt. Vaja on leida täiendavaid edufaktoreid: make-or-buy-analüüs, formaatide ühtlustamine, toote lõplik valmimine tootmise viimastes etappides.
Mis on sinu kui kogenud tarneahelajuhi üks-kaks kuldreeglit, mis aitavad rasketest aegadest läbi juhtida?
Peamised reeglid tarneahela rasketest aegadest läbi juhtimiseks on: esiteks otsuste tõstmine kõrgemale (elevate decision level), mis tagab juhtkonna kaasatuse ja ressursside selgema jagamise, ning teiseks organisatsiooni lühema lõa otsa võtmine.
Need kaks põhimõtet on siin küll hästi üldistatud kujul välja toodud, kuid need on aidanud keerulisemates olukordades kontrolli säilitada ja võimalikke probleeme ennetada. Olgu see siis toorainete ostuturu kriisides või tavatult suure nõudluse kõikumise tingimustes tarneahela juhtimisel.
Tarmo Virkus esineb 29.-30. mail toimuval Pärnu tarneahelakonverentsil 2025 „Tarneahel kui uus müük“, kus jagab räägib lähemalt tarneahela aastarattast kui tööriistast või süsteemist, mis aitab erinevates olukordades ja ootamatustes reageerida, et tarneahel vastupidavam oleks.
Early bird-hinnaga sooduspilet kehtib kuni 18. aprillini! Vaata programmi ja haara pilet SIIT.
Kes on Tarmo Virkus?
Tarmo on alates 1996. aastast täitnud toiduainetööstuses erinevaid rolle tarneahelas. Ta on olnud näiteks ostujuht, logistikajuht, planeerimisjuht ja viimased 15 aastat tarneaheladirektor. Lisaks on Tarmo täitnud ka müügidirektori kohustusi. Ta on töötanud Coca-Cola Hellenic Baltikumi organisatsioonis, Tere kontsernis, Orkla Eestis, Trigon Agri esindajana Venemaal ja Fazer Pagarites. Tarmo usub, et on selle aja jooksul saanud Eesti mõistes üsna arvestatava kogemuse tarneahela toimimises selle kõigis osades. Praegu töötab Tarmo Enefit Poweris ringmajanduse kliendisuuna juhina, kus vastutab tervikahela eest.

Seotud lood

Uudised
  • 27.02.25, 08:01
Tarneahela ekspert Dr. Muddassir Ahmed: ainult efektiivsusele keskendumisest enam ei piisa
Konkurentsis püsimiseks tuleb ettevõtetel luua paindlikud ja tehnoloogiapõhised tarneahelad, mis mitte ainult ei suuda ebakindlust taluda, vaid ka toetavad kasvu, leiab tarneahela ekspert Dr. Muddassir Ahmed.
  • ST
Sisuturundus
  • 25.03.25, 21:32
Tõstukite maaletooja Liftesti valikust leiab korvtõstuki iga töö jaoks
Kevaditi aktiviseerub töö ehitus- ja energiasektoris mis suurendab nõudlust erinevate tõstukite järele. Uute ja kasutatud tõstukite müügi ning hooldusega tegeleva ettevõtte Liftest OÜ tegevjuht Marek Lemsalu nendib, et nende hooaeg on hoogsalt alanud ja jätkuvalt esindab ettevõte Eestis kolme maailma tipptootja kaubamärke Ommelift, Socage ja JLG.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele