Disainitud saunakeriste tootmisega tegelev HUUM OÜ on oma toodangule turgu leidnud nii Lääne-Euroopast Jaapanini kui ka USAst Põhja-Iraagini.
Möödunud aasta detsembris tekitas rahvusvahelisel saunakeriste turul furoori HUUM OÜ poolt toodetud innovaatiline elektrikeris, mis eristus konkurentidest oma disaini poolest. Tegu oli Eesti Kunstiakadeemia tootedisaini osakonna ja HUUM OÜ tegevjuhi Siim Nellise koostöös valminud tootega, mis eristus kõigist siiani turul olnud lahendustest.
Järgmise uuendusena tuli HUUM välja maailmas unikaalse sauna juhtpuldiga „UKU“. Äikesejumala järgi nime saanud seade võimaldab üle mobiilivõrgu elektrikerise juhtimist mobiilirakenduse kaudu, ilma kuluka targakodu lahenduseta. Hetkel on äppid saadaval iOS ja Android süsteemides ning taaskord on kõik loodud Eesti noorte talentide poolt ja valmistatud kodumaal.
Tänaseks on HUUM OÜ saunakeris ja puldid võitnud tähelepanu ka erinevatel Eesti ettevõtlus- ja disainikonkurssidel, mis on Nellise sõnul positiivselt mõjutanud ettevõtte müüki just koduturul. Samas tunnistab ta, et hetlkel läheb juba ligemale pool ettevõtte toodangust välisturgudele, kusjuures turundusele, reklaamile ja messidel käimisele pole HUUM OÜ eriti jõudnud panustada.
„Tähelepanuväärne ongi see, et meid puudutav info on ise levinud. Eks siin mängib rolli ka see, et saunamaailmas tunnevad kõik kõiki - turg on väga spetsiifiline“ hindas Nellis. „Meie keris on end tõestanud ja käesolevaks ajahetkeks on tekkinud meie keriste ja juhtpultide järele arvestatav nõudlus,“ lisas ta.
Kuigi saunakeris võib tunduda tootena, millega just lõunapoolsetel turgudel suuremaid ootusi ei maksa hellitada, on HUUM OÜ ekspordigeograafia üllatavalt lai ja muljetavaldav: ettevõtte tooted on läinud nii Soome, Rootsi, Norra, Saksamaa, Austria, Šveitsi, Hollandi, Belgia, Inglismaa, USA, Iirimaa kui Jaapani turule. Seejuures ei saa mainimata jätta, et ettevõttel pole erinevatel välisturgudel veel kindlat müügipartnerite võrgustikku välja kujunenud.
„Kõige huvitavam tellimus tuli aga Põhja-Iraagist, kus meie keris läks naftarikkurite rajooni, seda vahetult peale antud piirkonnas konflikti tekkimist. Transpordi leidmine oli omamoodi kunsttükk." muigab Nellis.
Ta lisas, et kui Eesti, Soome ja Venemaa välja arvata, siis mujal – sealhulgas Lääne-Euroopas – on saunas käimine ja selle rajamine teistsuguse iseloomuga.
„Kui Lääne-Euroopas ehitatakse villa, siis on see prestiiži küsimus, et seal ka saun sees oleks. Kuigi uutes saunariikides kasutatakse sauna tunduvalt harvemini ja madalama temperatuuriga ning puukerist sealt naljalt ei leia. Samas on saun väljaspool oma põlisareaali luksustoode ning keskmine kulutus selle rajamisele on kordades kõrgem põlise saunakultuuriga regiooni „tarbe“-saunadest “ märkis Nellis.
Tänaseks on HUUM OÜ müünud sadu saunakeriseid ning ettevõtte üks edasisi eesmärke on tugevdada oma positsiooni eri turgudel. Nellise kinnitusel on käimas ka tootevaliku laiendamine. Kui hetkel pakub HUUM kolme erineva võimsusega elektrikeriseid, siis arendamisel on uued mudelid. Plaanid näevad ette ka puuküttega kerist, mis jõuab klientideni järgmisel aastal.
Seda, kuidas on HUUM OÜ tooted sedavõrd menukaks osutunud ning kuidas näeb välja ettevõtte arendus- ja müügitöö, saab kuulata juba 13. novembril toimuval tootmissektori konverentsil Tööstuse Äriplaan 2015. Siim Nellis esineb konverentsil ettekandega Kuidas muuta alustav ettevõte unikaalse lisandväärtuse toel edukaks? Täpsema info leiab konverentsi kohta SIIT.