Soome metallitööstusettevõte Mecanova avab mai lõpus Pärnus tehase, kus saab tööd 30 inimest.
Tehingut nõustanud 1Partner Kinnisvara soome klientide konsultandi Juha Ajakaineni sõnul kolis Mecanova oma tehase Ungarist Pärnusse, sest Eesti on neile sobivam nii logistiliselt kui ka seadusandluse mõttes.
“Mecanova ehitas olemasoleva hoone enda vajadustele vastavalt ümber, tõi kohale masinad ning sõlmis kohalike inimestega lepingud,” ütles Ajakainen.
Ajakaineni sõnul viis ta kokku Saksa kinnisvarafondist hoone omaniku ja Mecanova, mis võttis pinna pikaajalisele üürile.
“Viimasel ajal on selline valem väga populaarne kui hoone ostab investor ja tootmisettevõte jääb ise rentnikuks,” selgitas Ajakainen. “Soomlased üldiselt otsivad tootmise ümberkolimiseks pindasid pigem Tallinna ja selle lähiümbrusesse, näiteks praegu planeerime ühe kliendiga objekti Paldiskisse. Samas on ka teistel piirkondadel omad eelised. Kui Pärnus on maksab tootmispind neli eurot ruutmeetri kohta, siis Tallinnas on üür keskmiselt euro võrra kõrgem ja ka tööjõud kallim.”
Ajakaineni sõnul on soomlastel huvi Eestisse tulla küll ja pigem on sobivatest pindadest puudus. “Nad tihti ei julge kohe alguses ise tehast ehitada või pikka lepingut teha ja tahaksid paar-kolm aastat Eesti elu proovida,” ütles Ajakainen ja lisas, et hoone omanikule tasub selline paindlikkus ära, sest rentnik jääb üldjuhul ikkagi ka edasi siia.
Mecanoval on tehas ka Soomes ning peamiselt toodetakse metallist detaile Skandinaaviasse. Pärnus võtab Mecanova endale 4000-ruutmeetrise hoone Pärnu ringtee juures, millest sügisel kolis elektroonikatööstus Efore tootmise üle Hiina.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Põhjamaade kontekstis võivad kliimariskid tunduda jätkuvalt ehk kauged, kuid ometi ei jää neist puutumata ka siinsed ärid, mõjutades peale põllumajanduse näiteks kaubandust, kinnisvara, pangandust, kindlustust. Nõustamisagentuuri Sustinere keskkonnaeksperdi Imre Bányászi sõnul tuleb ettevõtluse seisukohast lisaks asukohale läbi kaaluda tarneahelaga seotud ohukohad.