Coca-Cola sulgeb Venemaal tänu nõudluse vähenemisele oma kaks mahlatehast, pannes sellega riski alla sajad töökohad. Neli aastat tagasi ostis Coca-Cola tehased 276 miljoni dollariga.
Ettevõte sulgeb kaks tehast, mis töötavad Nidani haru all 1. juunil ning viib tehaste tootmise osaliselt üle teise mahlatootmise tehasesse Multonis, teatas ettevõtte pressiesindaja Vladimir Kravtsov.
Suletavad tehased asuvad Siberis Novosibirskis ning Moskva regioonis. Osadele tehaste 1000 töötajast pakutakse tööd Multonis, lisas Kravtsov.
“Mahlaturg kukkus eelmisel aastal 5% ning Nidani tulemused olid turu kehvimad,” sõnas Kravtsov, lisades, et ettevõte on kaalunud muudatusi juba pikemat aega ning tegi tehase sulgemisotsuse juba eelmise aasta lõpus.
Coca-Cola ostis Nidani, mis tollel ajal oli suuruselt neljas mahlatootja Venemaal, 2010. aastal. Multonil, mis osteti 2005. aastal, on kaks tehast, mille kombineeritud tootmismaht on enam kui 790 miljonit liitrit aastas.
Lisaks turu langusele, seisab nii Coca-Cola kui tema rivaal PepsiCo silmitsi kohalike Venemaa brändide kasvanud konkurentsiga.
Otsust mõjutas ka Venemaa majanduse aeglustumine. Olles aasta esimeses kvartalis aeglustuma hakanud, on Venemaa majandus uue majanduslanguse veerel, seda suuresti kapitali väljavoolu ja kahanevate investeeringute tõttu, mis tulenevad Ukraina kriisist.
Euromonitori andmete põhjal oli Coca-Cola turuosa Venemaa mahlaturul 23,5%, mis 2013. aastal oli väärt umbes 4,6 miljardit dollarit. PepsiCo turuosa oli 35,5%.
Ettevõtete turuosa on vähenenud vastavalt 24,4% ja 37,2% 2012. aastal. Kohalikud brändid nagu Sady Pridonya, Sunfruit-Trade ja France's Lactalis on kõik oma turuosa kasvatanud.
Kravtsovi sõnul tootis Nidani tehas kolmandiku Coca-Cola mahlatoodangust Venemaal.
Seotud lood
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.