Eesti Energia turuosa Eesti elektrimüügis kukkus aastavahetusel märkimisväärselt ning oli jaanuari seisuga 60 protsenti võrreldes 72 protsendiga detsembris.
Kui suurima elektrimüüja bilansiportfelli osa turu kogumahu suhtes vähenes, siis mitme temale järgneva turuosalise osakaal kasvas võrreldes eelmise aastaga. Nii oli suuruselt teise elektrimüüja Elektrumi turuosa detsembris 9,6% ja jaanuaris 14,6%. Kolmandat kohta hoidva Baltic Energy Servicesi osakaal kerkis 9,3%-lt 10,2%ni.
Eleringi juhatuse esimehe Taavi Veskimägi sõnul hakkab Eesti elektriturg üha enam võtma paljude müüjatega konkurentsituru nägu.
"Suurima müüja osakaalu märgatav vähenemine peaks vaigistama nende hääli, kelle hinnangul Eesti elektriturul pole tarbijal valikuvõimalust," märkis ta pressiteates.
Töösse läinud EstLink 2 peaks Eleringi teatel veelgi suurendama eeldusi konkurentsiks läbi Põhjamaade elektrimüüjate paremate võimaluste Eesti turule sisenemiseks.
Leping elektri ostuks oli jaanuari lõpus Eleringi andmelao statistika kohaselt olemas ligi 554 000 mõõtepunktil ning elektrilepinguta mõõtepunkte, kus tarbiti elektrit üldteenuse alusel, oli ligi 160 000. Üldteenuse osakaal tarbimisest moodustab ligikaudu 8%.
Elektrimüüjat vahetada otsustanud kliente, kellel hakkas veebruari algusest kehtima leping uue müüjaga, oli 3600. Müüja vahetajate hulk oli kordades kõrgem võrreldes eelmise aasta esimeste kuudega.
Bilansihaldurite bilansiportfellide eelmise aasta ja aasta viimaste kuude turuosad, mis sisaldavad nii võrguettevõtjate võrgukadusid kui ka üldteenuse korras tarbitud elektri koguseid, on toodud alljärgnevas tabelis. Bilansihaldurite portfellide osakaalud süsteemi tarbimisest on arvutatud bilansihalduri bilansipiirkonnas mõõdetud tarbimise kogumahu alusel ning need ei võrdu elektri müügimahtudega lõpptarbijatele.
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.