Tuletõkke- ja turvauksi valmistava ettevõtte Saajose tegevjuht Jaan Allem viis kahjumis firma poolaastaga kasumisse ning kasvatas klientide rahulolu. Ühe nipina kasutas ta ületunde.
Allem võttis juhtimise üle ettevõtte jaoks raskel ajal, eelmise aasta juulis, kui Saajose poole aasta kahjum oli juba 142 000 eurot ning kaadrivoolavus aasta algusest 25%.
"Tegu oli erakorralise olukorraga, portfellis oli tohutult tellimusi, kaugelt üle võimete piiri. Miks need olid kokku ahmitud, ei oska ma seletada," märkis Allem.
Edasi tegutses Allem nagu näide Eliyahu M. Goldratti juhtimisraamatust "Eesmärk".
"See on täpselt see, mida me tegime: sorteerisime tellimused ning vaatasime, mida pooleliolevatest tellimustest saame kohe ära teha. Järgmine oluline samm, mida tegime, oli kliendi informeerimine tarneajast," rääkis Allem. "Tuleb rääkida ausalt ära, mitte vassida."
Kuna olukord oli kehv, siis ei julgenud keegi ka palkadest rääkida. "Minu küsimus oli, miks ei pandud inimesi tööle nii palju, kui nad tahavad - ja miks mitte neile siis ületöö eest rohkem maksta. Selle nimel, et tellimused valmis saada. Rääkisin töölistega ja nad olid kahe käega nõus rohkem palka saama," lausus Allem.
Milliseid soovitusi Allem andis, kuidas tööd efektiivsemaks muuta ning millistel põhjustel on soome ehitusettevõtja eesti omast parem, loe pikemalt tänasest Äripäevast.