AS Tartu Maja Betoontooted võttis aasta algusest uueks ärinimeks AS TMB, kuna leiab, et uus lihtsam nimi aitab paremini kaasa müügiedule välisturgudel.
ASi TMB juhataja Jaan Luts leidis, et uus ärinimi ja kuvand võimaldavad paremini tutvustada firmat eksportturgudel ning on klientidele lihtsamini vastuvõetavad. Kuna Lutsu sõnul on alanud aastal betoonelementide tootmissektoris olulisemateks märksõnadeks jätkuvalt eksportturud ning möödunud aastal saavutatud stabiilsuse hoidmine, siis on ka TMB eesmärk alanud aastal jätkata eksporti Rootsi ja Soome turule ning siseneda Norra turule. Suurematest investeeringutest on TMB plaaninud ehitada uus tootmiskorpus Läti tütarettevõttes, mis suurendab oluliselt ettevõtte tootmisvõimsust ja konkurentsivõimet.
Mullu eksportis firma oma toodangust 75%. Tänavu prognoosib Luts ekspordi osakaaluks 65%, seda eeskätt Soome turu languse tõttu. Käibeks planeerib TMB tänavu 22,5 miljonit eurot ning kasumiks 1,5 miljonit eurot. 2011. aastal oli ettevõtte käive 21,5 miljinit eurot ja kasum prognooside kohaselt 1,2 miljonit eurot.
Seotud lood
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.