Tänavu Eesti parima toiduaine tiitlit kandva Saibi tootearendusega kompas Leibur traditsioonide lõhkumise piire - leib on ju olnud ikka meie püha põhitoit, mille üle nalja ei visata. Näib justkui olevat võimatu sellise tavalise toidukraami - nagu leib - tootearenduses midagi revolutsioonilist korda saata. Leib on ju vanem kui meie.
Leiburi tootearendajad aga ei hoolinud dogmadest, sest eks üks õige innovatsioon olegi tavapärasuse eiramine. Kolm aastat kestnud arendusprojekt tipnes rukkijahust valmistatud saia turuletoomisega. Sündis Saib. Ehk leib + sai = saib.
Tootearenduse alguspunktiks oli vajadus - Leibur soetas 2005. aastal uue saiaküpsetamise liini ja sellele oli maksimaalselt efektiivset rakendust vaja. Arendustöö lõpp-punktiks sai edukas ja kasumit toov toode. Kulus küll kolm aastat, enne kui uudistoode turule jõudis. Kuigi tavaliselt peaks uudistoode jõudma müüki umbes aastaga pärast idee tekkimist, vajutas seekord ka majanduskriis Saibi turule toomisele pidurit.
Praegu on Saib Leiburi tooteportfellis müügimahult kolmas toode Kirde saia ja Kuldse röstsaia järel. Uued tooted moodustavad siseturu müügist 35%.
Teine positiivne näide, mis ka seekordse Tööstuse ajakirja veergudel kajastamist leiab, on UPM-Kymmene Otepää vineeritehase tootearendus. Õigupoolest tootearendusega tegeldakse küll kontserni Soome ettevõtetes, aga kodumaise tooraine maksimaalse vääristamise seisukohalt teeb firma ometi tänuväärset tööd.
Paljud tootearendused, mis puidutööstuses on toimunud, on olnud ka tehnoloogiaarenduse ja -siirde tulemus. Näiteks võib tuua tehases viimistletud ja värvitud voodrilaudu, puidust erinevate omadustega seinaelemente, mida hõlbus paigaldada, täppistöötlusega talasid, termopuitu ning erinevate kasutusaladega vineeri ja spooni.
Seotud lood
Täna toimunud Äripäeva Tööstuse klubi esimesel üritusel rääkisid Leiburi juhatuse esimees Asso Lankots ja tootearendusjuht Tiina Rühka, kuidas nad kolm aastat arendasid tänavu parimaks toiduaineks valitud Saibi. Leiburi avameelset jutuajamist olid kuulama tulnud suuremad konkurendid Eesti Pagar, Fazer Eesti jt.
Eesti Toiduainetööstuse Liidu "Eesti parim toiduaine 2011" konkursi võitis Leiburi Saib (AS Leibur).
Tänapäeval on ühe endast lugupidava tööstusettevõtte kaks postulaati uuendusmeelsus ja tootearendus. Kuidas aga olla uuendusmeelne ja tegeleda tootearendusega, kui sinu toodanguks on vineer? Klassika ju – hämaratest aegadest alates, juba, kui Lutheri vabrik tööle pandi, on vineeri ikka põhimõtteliselt ühte moodi valmistatud.
Eks kui Leiburi Saib ja Ruks edukalt turule tulid, pani see ka konkurendid liigutama, arvas leibade võidukäiku kommenteerinud Leiburi juht Asso Lankots.
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.