Tänavu Eesti parima toiduaine tiitlit kandva Saibi tootearendusega kompas Leibur traditsioonide lõhkumise piire – leib on ju olnud ikka meie püha põhitoidus, mille üle nalja ei visata.
Tegelikult ongi Saibi puhul asi naljast kaugel, sest tegemist on tugeva ja uuendusliku tootega, mis peaks andma senistele saiasõpradele võimaluse saada osa rukkijahu kasulikest omadustest, ütles ASi Leibur juhatuse esimees Asso Lankots täna toimunud Äripäeva tootearenduse teemalisel töösturite hommikukohtumisel.
Leibur võttis juba 2007. aastal, paar aastat pärast uue nisujahutoodete valmistamiseks soetatud tootmisliini käikuandmist sihiks luua uudne rukki-rösttoode, sest nõudlus sellise järele oli kerkinud haripunkti.
"Eesmärk oli saada rukkijahust toode, sest toonased nn rukkiröstid olid seda tegelikult vaid nime poolest," selgitas 11 aastat Leiburi tootearendusjuhina töötav Tiina Rühka. "Kulus kolm aastat, enne kui toode siis Saibi nime all turule jõudis. Kuigi tavaliselt peaks uudistoode jõudma müüki umbes aastaga pärast idee tekkimist, vajutas seekord ka majanduskriis Saibi turule toomisele pidurit."
"Tegu on rukkileivaga, mis näeb välja nagu sai, see on iseenesest tehnoloogiline leiutis, kuidas teha sajaprotsendilist rukkijahutoodet kääritamata taignast," täiendas Asso Lankots. "Arendusprotsessi käigus tegime ka fookusgrupi uuringuid, kusjuures alguses olid need vaid 1/3 ulatuses toetavad, aga me uskusime endasse, sest ega need uuringud ei anna ka alati pilti kogu elanikkonna tegelikust arvamusest."
Praegu on Saib Leiburi tooteportfellis müügimahult kolmas toode Kirde saia ja Kuldse röstsaia järel. Uued tooted moodustavad siseturu müügist 35% Lankots usub, et analoogse toote järeleaimamisele kulub teistel pagaritööstustel vähemalt aasta-poolteist.
Teist meelt on ASi Eesti Pagar tootmisdirektor Ivar Pukspuu, kes kinnitas, et tema ettevõttel on sarnane toode juba pool aastat olemas, selle turule toomiseks oodatakse aga õiget aega. Milline see "õige aeg" peaks olema, jättis ta täpsustamata.
ASi Hallik juhataja Heiki Hallik lisas, et pagaritööstuses käib kibe konkurentsivõitlus, aga tugevate tegijate seltskonnas saab seda võrrelda pigem maratoni kui sprindijooksuga.
Seotud lood
Tootearenduseks mõeldud euroliidu toetuste taotlemise lõpptähtaeg ähvardab enne kätte jõuda, kuni ettevõtjad jõuavad kogu raha ära kasutada.
Täna toimunud Äripäeva Tööstuse klubi esimesel üritusel rääkisid Leiburi juhatuse esimees Asso Lankots ja tootearendusjuht Tiina Rühka, kuidas nad kolm aastat arendasid tänavu parimaks toiduaineks valitud Saibi. Leiburi avameelset jutuajamist olid kuulama tulnud suuremad konkurendid Eesti Pagar, Fazer Eesti jt.
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.