• 03.05.11, 08:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Energia infosüsteemis esineb käivitamisel häireid

Esimest korda ligi poole miljoni kliendi elektrinäite vastu võtvas Eesti Energia infosüsteemis tekib aprilli lõpul - mai algul paratamatult häireid, mida tarkvaratarnijaga kahasse jooksvalt lahendatakse, rääkis Eesti Energia jaeäri ärisüsteemide juht Margus Simson.
Järgnevad Margus Simsoni vastused Äripäeva küsimustele. 
Kuidas olete rahul kliendiinfosüsteemi ehk uue näitude teatamise süsteemi käivitumisega?
Uuele süsteemile üleminek kestab veel paar kuud, mistõttu olime valmis selleks, et esimestel näitude teatamise perioodidel võib tekkida häireid. Seda eriti aprilli lõpus - mai alguses, kui Eesti Energia infosüsteem võtab esimest korda vastu ligi poole miljoni kliendi näidud.
Näiteid koormusest. Meie süsteemid peavad lisaks kõikidele muudele samaaegsetele tööülesannetele suutma vastu võtta igas sekundis 1,5 arvesti näitu. Tipphetkedel on meie e-teeninduses korraga 900 klienti, mis on Eesti kontekstis märkimisväärselt suur number. Sellele lisanduvad ligi 1000 majasisest kasutajat. Pühapäeval, 1. mail külastas meie e-teenindust 40 000 klienti ning tänane (2. mai - toim) kasutatavus on olnud veel poolteist korda suurem.
Mõistame, et igasugused häired ja tõrked on ebameeldivad klientide jaoks ja palume vabandust ebamugavuste pärast. Kinnitan, et Eesti Energia suhtub kõikidesse tõrgetesse tõsiselt ja oleme pühendunud lahenduste leidmisele. Kõik tänased probleemid on lahendatavad süsteemide sissetöötamisega.
Kuuldavasti on selles süsteemis ilmnenud tõrkeid. Kui palju on tõrkeid olnud ja mis laadi need tõrked on?
Erinevaid väiksemaid mõneminutilisi tõrkeid esineb igapäevaselt ja neid lahendatakse jooksvalt süsteemide seadistamisega. Täna tajusid kliendid tugevamalt e-teeninduses tekkinud häireid. Keskkonna kasutamine oli häirivalt aeglane ca 2,5 tundi alates kella 9.45st kuni 12.30ni. Praeguseks on iseteeninduses tehtud rida muudatusi ning pärastlõunal on süsteem töötanud stabiilselt. Kui ülekoormuse tõttu ei saa klient e-teenindusse sisse, on meie soovitus mõne aja pärast uuesti proovida.
Kas tõrgete tekkimisel võib olla mingi süü ka näiteks Oraclel, millelt ostsite suurema osa vajalikust platvormist sisse? Kuidas suhtute sellesse, et Olle Tischler, kliendiinfosüsteemi põhivastutaja Oracle Eesti filiaalis on kõige olulisemal ajal puhkusele läinud (info pärineb Oracle sekretärilt - toim)?
Eelkõige on meie partneriks rahvusvaheline Oracle'i meeskond, nende spetsialistid on meil pidevalt majas ja abiks nii süsteemide arendamisel kui ka tõrgete lahendamisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele