Äripäeva küsitletud toiduainetööstused pole varasema hinnaga müüdavate pakendite kaalu vähendanud, ehkki see on mujal maailmas levinud praktika.
Eesti Pagar ASi juht Veikko Vaarja ütles, et leivatootjal on ajalooliselt välja kujunenud tooted, mille kaalu vähendada ei plaanita. "Näiteks on röstsaia kaaluks 500 grammi, meil on sellised vormid ja me ei hakka 500 grammise saia asemel tegema 480 grammist röstsaia või midagi sellist," ütles Vaarja.
"Ma võin öelda, et Fazer ei ole seda teed läinud, et oleks toote kaalu vähendanud," rääkis Fazer Eesti ASi juht Kristjan Kongo. "Üritame välja selgitada, milline pakendi suurus on tarbijaile parim ja lähtume sellest. Ma ei näe ka põhjust, miks teistmoodi teha."
Kongo tõdes, et ei ole märganud, et keegi Fazeri konkurentidest oleks leiva-saiatoodete kaalu pakendeis vähendanud. "Viimane selline juhtum, mis meede tuleb, oli seotud kohukestega ja mitu-mitu aastat tagasi," lausus ta.
Valio turundusdirektor Lauri Betlem sõnas: "Oleme püüdnud hoida oma tootevaliku piisavalt laia, et tarbija leiaks oma vajadustele vastava koguse ja hinnaga toote. Hinnatõusu leevendamiseks ei ole me tooteid väiksemasse pakendisse pakkima hakanud."
Ka Kalev Chocolate Factory kinnitusel on nende toodetavad šokolaadid ja kommipakid samas kaalus kui varem.
"Oleme sellest rääkinud, kuid seda me ei tee," tunnistas Maag Lihatööstuse juht Olle Horm. Ta selgitas, et toote kaalu vähendamist pakendis ei kasutata ainult Saksamaal, vaid see trend on tuttav üle maailma.
Ühekordse pakendi järjest väiksemaks muutumise esimeseks põhjuseks on Hormi sõnul inimeste individualism ja et juba ühe pereliikmed söövad eri asju. Teiseks põhjuseks on muidugi, et soovitakse vaikselt kasumit parandada.
"Plaanime sügisepoole vaadata üle oma viilutoodete sarja," mainis Horm. "Nagu poes näha võib, on just erinevate lihatööstuste viilutoodete kaal väga erinev, alates 80 grammist ja lõpetades 300 grammiga. Me ei vähenda põhimõtteliselt toodete kaalu, vaid teeme alati uue asja."
Põltsamaa Felixi juht Anti Orav ütles, et tema juhitav toiduainetööstus pole hinnatõusu mõju tasandamiseks ja kasumi suurendamiseks pakendi kaalu vähendanud. "Pakendi suurus sõltub tarbijaist ja on iga ettevõtte otsus, kui suuri pakendeid kasutatakse. Väiksemate pakendite kasutuselevõtus on ikka pigem muud mõjurid, kui toorme hinnatõus," selgitas Orav.
"Hiljuti uuendasime näiteks oma moosisarja. Seal on väiksemad purgid, kuid sellepärast, et tahtsime erilist purki," lisas Orav. Enda sõnul pole ta märganud, et teised Eesti tootjad oleks parasjagu kasutusel olevate pakendite sisu vähendanud.