• 20.12.10, 10:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saku reklaam võib eksitada õllesõpru

Saku Õlletehase esibrändi Originaal uus telereklaam on oma lihtsa ja kujundliku reklaamikeelega lõiganud näppu, sest eksitab spetsialistide hinnangul tarbijat.
Nimelt pakutakse seal pubikülastajale uut moodi töödeldud õlut, mille kohta annab taustatekst teada: "Puhas värskus. Saku Originaal. Kristallfiltreeritud. Mitte keedetud."
"Saku Õlletehas eksitab tarbijat, kui ütleb, et nende õlu ei ole keedetud," kommenteeris konkurent, ASi A. Le Coq juhataja Tarmo Noop. "Kui ta ütleks, et nende õlu ei ole pastöriseeritud, siis oleks kõik õige olnud."
Noobi kinnitusel on keetmine õlleteo alus ja keedukoda õlletehase süda. "Õlut ei saagi teisiti teha kui virret keetes," seletas Noop. "Just keedus paneb õlle maitse paika."
Eksitav reklaamKa õlletootjate liidu juht Jüri Kert möönis, et reklaam on eksitav. "Ehkki inimesed ju üldjuhul õlle tegemisest suurt midagi ei tea, võib nii mõnelegi seda reklaami vaadates jääda mulje, et Saku Õlletehas on õlle valmistamiseks mingi täiesti uue tehnoloogia leidnud," rääkis ta.
"Reklaamis on keetmise all siiski mõeldud pastöriseerimist, mis paljudel juhtudel on viimane etapp enne õlle villimist. Pastöriseerimine tähendab õlle kuumutamist teatud kraadideni, et hävitada pärmid ja bakterid ning pikendada õlle säilivust," selgitas Kert.
Saku Õlletehase kommunikatsioonispetsialisti Kaarel Kutti kinnitusel mõtlesid nad reklaamiagentuuris Division teostatud telereklaami võimalike tõlgendusohtude peale, ent leidsid, et antud lahendus - lööva ja selge reklaamikeelega reklaam - on parim, toomaks välja Originaali eripära.
"Nende inimeste jaoks, kes teavad, kuidas õlut tehakse, võib see ehk tõesti tunduda mõnevõrra eksitav, aga tavainimese jaoks peaks Saku Originaal mällu jääma kui teistsugune õlu," ütles Kutti.
Kommentaar
Kadri ÄrmSaku Õlletehase ASi turundusdirektor
Ma ei usu, et Saku Originaali telereklaam eksitab tarbijat. Reklaamis on kasutatud kujundlikku võrdlust. Meie eesmärk oli reklaamiga välja tuua kristallfiltreeringu kui protsessi eripära, sest tavaline õllejooja ei tea, mis asi see kristallfiltreering on. Reklaamiagentuur mõtles, kuidas seda kujundlikult selgitada, et inimestel tekiks mingi assotsiatsioon.

Seotud lood

  • kestlikkusuudised.ee
  • ST
Sisuturundus
  • 06.01.25, 08:00
Avaneb toetus jäätmete ringlussevõtu investeeringuteks
Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) avas 6. jaanuaril toetuse ettevõtetele, et suurendada jäätmete ringlussevõttu. Toetust saab küsida ettevalmistavateks tegevusteks, jäätmete ringlussevõtuks ning andmetega seotud digilahenduste väljatöötamiseks.

Enimloetud

1
Suur lugu
  • 13.01.25, 07:00
Põlva puidutööstus Peetri Puit laiendab tehast. “Me ei saa seista paigal, kui maailm meie ümber areneb”
Peeter Peedomaa: “Rasked ajad õpetavad, püsima jäävad vaid tõelised väärtused“
2
Uudised
  • 14.01.25, 07:57
Luubi all Eesti ja Läti maksud. Fibenoli finantsjuht näeb Lätis kolme eelist
Advokaat: Eesti kolm erinevat maksustamise mudelit viivad investorid segadusse
3
Uudised
  • 13.01.25, 18:53
Eestis läheb kümnete miljonite eurode eest metsa müüki
4
Uudised
  • 14.01.25, 11:40
Kristjan Rahu puidutööstus värbas uue juhi Rootsi kontsernist
5
TOP
  • 16.12.24, 07:00
Suur tööstuse TOP 2024: võitja tuli, nägi ja võitis
Nimekirjas 550 tööstusettevõtet!
6
Arvamused
  • 13.01.25, 15:22
Aigar Vaigu: kevadel avame ukse Eesti kiibiärile
Oma kiibikeskus aitab luua tugeva lisandväärtusega ettevõtlust

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele