Kaks aastat tagasi riigikogu keskkonnakomisjoni juhtinud, praegune siseminister Marko Pomerants ütleb, et IRL võitles toona põhimõtte eest põlevkivi kaevandamiseks ette nähtud mahtu mitte ületada.
"Paistis, et teistele erakondadele ei olnud see tollal nii oluline. Mis neile oluline oli? No eks seda pea nende käest küsima, aga kaks asja võiksin nimetada. Esiteks võis neil olla mingisugune huvi millelegi kaasa aidata. Teiseks, võib-olla nad tõepoolest uskusid, et see, mille poolt kõnelevad ja hääletavad, ongi kõige parem viis Eestis põlevkiviga ringi käia," rääkis Pomerants.
Ta mäletab, et maapõueseaduse menetlemise ajal käisid keskkonnakomisjonist läbi kõigi osapoolte esindajad.
"Kiviõli Keemiatööstuse inimesed olid kindlasti ka aruteludesse kaasatud," lisas toonane keskkonnapoliitik.
Pomerants möönab, et tema isiklikult Nikolai Reismanit varasemast suurt ei teadnudki.
"Ainult siis, kui olen Ida-Virumaal käinud, on kohalikud mulle rääkinud, et on kaks inimest: Tammed ja Reisman, kes tülitsevad. See on neil juba aastaid kestnud, aga nii pöörast asjade käiku ei osanud ilmselt keegi ette ennustada. Aga eks raha ole inimesed varemgi tülli ajanud," lisas siseminister elutargalt.
Seotud lood
Kaks aastat tagasi püüdsid IRLi, sotside ja roheliste saadikud Reformierakonna ja Rahvaliidu saadikuid korrale kutsuda soovitades mitte kirjutada maapõueseaduse muudatuse eelnõusse ainult Kiviõli Keemiatööstusele kasulikku punkti.
Keskkonnaminister Jaanus Tamkivi ütles, et paar nädalat tagasi sai ministeerium Eesti ühele rikkamale inimesele, Toomas Tammele kuuluvast Kiviõli Keemiatööstusest aruande, kus firma väidab, et põlevkivi jätkub tema karjääris veel vaevu aasta lõpuni.
Kaks aastat tagasi, soojal suvekuul hääletas riigikogu 3. lugemisel maapõueseaduse muutmise seaduse eelnõu. Ajalukku on see läinud kui nn Tamme Auto seadus.
Aseri sadama direktor Oleg Ljadov lindistas selle eile ETV saates "Pealtnägija" ette mängitud helifaili enda väitel tänavu jaanuaris.