Olulisi muutusi lepingutingimustes
pole, samas on osad tingimused ikka veidike vastikud, rääkis Härjanurme kala- ja
vähikasvanduse omanik Aarne Liiv.
Äripäev uuris tootjatelt ja edasimüüjatelt, kuidas kulgevad läbirääkimised järgmise aasta tarnete ja hindade teemal.
"Vastikud on need boonused, mida peab kauplustele tagasi maksma," rääkis kalakasvataja. Tema sõnul on lepingutes jaekettidega igasugused protsendid, mis kokkuvõttes kogunevad päris kopsakateks summadeks. Selle peab tootja edasimüüjale maksma.
"Lepingus on näiteks selline punkt, et kui meie kaup jääb müümata, ei pea me ise seda kauplustest ära viima, samas on seal kirjas, et peame kauba seismajäämise korral maksma jaeketile korralikke protsente," rääkis Liiv. "Samas ei kujuta ma sellist olukorda, et meie kaup jääks müümata," lisas ta ja selgitas, et värske kala läheb alati kaubaks.
Kõige efektiivsemaks peab Liiv Rimi ketti hoolimata selle karmidest ja keerulistest tingimustest. "Samas ei arvesta Rimiga tehtud lepingud poolte võrdse kohtlemise põhimõttega," nentis Liiv. "Me müüme neile saja krooni eest kala ja seal on juba käibemaks sees," selgitas ta, samas müüakse kala boonuste kaudu ära käibemaksuta. "See tähendab, et maksame kinni teise firma käibemaksu."
"Heaks partneriks on ka Stockmann, sest nende jaoks ei ole hind eriti oluline, nad rõhuvad rohkem kvaliteedile," mainis Liiv ja lisas, et Stockmannil on normaalsed ja iseenesest mõistetavad tingimused. Rimi see-eest väärtustab kõige enam toote hinda.
Liiv ütles samas, et Selverisse on võimatu oma toodetega sisse saada, sest Selver müüs oma kalaleti ühele firmale maha ja teised ei pääse sinna ligi.
Suurtesse jaekettidesse pääsemine polnud kalakasvatuse omaniku sõnul keeruline.
Seotud lood
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.