Õlle müük on tänavu vähenenud 6%, näitab
Eesti Õlletootjate Liidu koostatud 11 kuu alkoholiaktsiiside laekumise
analüüs.
A. Le Coqi õllede müük on 11 kuu kokkuvõttes õlleturu üldisele langustrendile vaatamata tõusnud üle 300 000 liitri, teatas A. Le Coq. Turu langusest hoolimata ennustab Tartu õlletootja stabiilsust kvaliteetõllele ning veelgi kiiremat kukkumist kangetele õlledele.
A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul oli õlleturu langustrendi ette näha juba aasta alguses. "Arvasin, et turg langeb umbes 5% ja aktsiiside laekumine ning erinevad kokkuvõtted näitavad sama suurusjärku," lisas ta.
Noobi sõnul on õllede müügimahu suurenemine pärast tuntavat hinnatõusu ning turu üldise langustrendi taustal suurepärane tulemus. "Praeguses majandussituatsioonis on stabiilse müügitaseme hoidmine omaette kunst ja rõõmu teevad ka väikesed tõusud," sõnas ta.
Noobi sõnutsi näitab trend kange õlle tootmise vähenemist ning Premium-õlle osakaalu suurenemist. "Kuigi õlle hind on kasvanud ja inimeste kulutused läbivad üha tihedama filtri, siis oluliseks peetakse õlle kvaliteeti ja selle arvelt kokku ei hoita," ütles ta.
Langustrendis on tema sõnul ka siidrid ja muud lahjad alkohoolsed joogid. Üheks lahjade alkohoolsete jookide turu languse põhjuseks peab ta tänavu rakendatud 30%-list aktsiisitõusu. "Tallinn on Euroopas õllehinna kalliduse poolest neljandal kohal, mis tahes-tahtmata sunnib vähem tarbima nii turiste kui kohalikke elanikke," selgitas Noop.
Seotud lood
Põhjamaade kontekstis võivad kliimariskid tunduda jätkuvalt ehk kauged, kuid ometi ei jää neist puutumata ka siinsed ärid, mõjutades peale põllumajanduse näiteks kaubandust, kinnisvara, pangandust, kindlustust. Nõustamisagentuuri Sustinere keskkonnaeksperdi Imre Bányászi sõnul tuleb ettevõtluse seisukohast lisaks asukohale läbi kaaluda tarneahelaga seotud ohukohad.