Maailma suurima mobiiltelefonide tootja
Nokia turuosa Ühendriikides on veelgi vähenenud, langedes teises kvartalis
viiendale kohale.
Nokiast on mööda läinud ka Kanada Research In Motion oma BlackBerry kaubamärgiga, omades nüüd 10,6 % suurust turuosa võrreldes eelmise aasta sama perioodi 4,8%. Nokia turuosa mais-juunis oli Strategy Analyticsi andmete kohaselt 9,5%, terves maailmas aga on see umbes 40%, mistõttu võib pidada Ühendriike firmale raskeks turuks, kirjutas Kauppalehti.
Nokia turupositsiooni langus dollarimaal on olnud üllatavalt kiire, sest alles aastal 2001 oli iga kolmas seal müüdud telefon Nokia toodetud. Kuigi ameeriklastele müüdud telefonide hulk isegi kasvas 400000 telefoni võrra kui Nokia müüs Ühendriikides esimeses kvartalis 4 miljonit telegoni ning eelmine aasta 3,6 miljonit telefoni.
Ühendriikide mobiiltelefoniturul on esikohal Motorola 25,8% suuruse turuosaga ning sellel järgnevad LG 21,0%, Samsung 18,6% ja Research In Motion 10,6% suuruste turuosadega.. Neist on Motorola aastaga selgelt oma positsiooni kaotanud sest eelmise aasta samal ajal omati 36,6% sealse turu mahust, LG aga tuli peale kahte aastat tagasi teisele kohale.
USA mobiiltelefonide turg arenes üsna hästi teisel kvartalil, kokku müüdi 42 miljonit mobiili ning turu kasvuks oli 5%.
Mobiilitootjatele on Ühendriigid väga oluline turg, sest selle osa kogu maailma 306,0 miljoni toote suurusest turust on umbes 14%.
Seotud lood
Turu-uuringute firma Gartner prognoosib
tulevikus Nokia turuosa kasvu.
Kuigi Elcoteq jätkab ka Nokiale vajaliku
peenelektroonika tootmist, on firma suurimaks kliendiks kujunenud mobiilifirma
Kanada konkurent.