• 19.03.08, 18:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tuulepargile firma nime andmine kujuneb trendikaks

Ettevõtted on olnud nõus suurt raha välja käima, et mõni staadion, kontserdisaal või muu laialt teada asutus kannaks nende nime, rohelisuse laineharjal ratsutades võivad neist imago kujundamisel mõttekamaks osutuda aga näiteks tuulepargid, kirjutas New York Times.
New York Mets` jalgpallimeeskonna rajatav koduareen saab Citigroupi järgi nime Citi Field, Oscarite jagamise koha nimi Los Angelesis on Kodak Theater. Tallinnas on limonaadi- ja õllemüügi hüvanguks samalaadselt olemas ... Plaza, ... Suurhall ja ... Arena.
Michiganist pärit mööblifirma Steelcase maksab aga raha, et oma soovide järgi nimetada rajatav tuulepark. Nimi on Wege Wind Energy Farm mööbliettevõtte asutaja poja Peter Wege` järgi, kes on tuntud keskkonnakaitsetegelane. Kaheks turbiiniga 10MW energiatootmisüksus avatakse mais. Steelcase kohustub esimesel viiel tegevusaastal kogu selle toodangu ära ostma ning lisaks maksab nimeõiguste eest avalikustamata summas tasu. Ettevõtte teatel katab tuulepark viiendiku tema energiavajadusest ning on samm oma CO2 ökoloogilise jalajälje veerandi võrra vähendamisel aastaks 2012.
“Nõudmine tuuleenergia ja muude taastuvate energiaallikate järele ületab pakkumist ning ma poleks üllatunud, kui ka rohkem ettevõtteid asuvad rajatavate taastuvenergia tootjate võimsusi ette ära ostma, leidis keskkonnakonsultant Andrew Winston.
Mööblifirma varustab kirjaga "Toob Teieni Steelcase" kõik energiatootjale suunavad teeviidad ja promomaterjalid, kuid brändinguspetsialistide hinnangul pidanuks ettevõte oma kaubamärgi asetama kesksele kohale inimese nime asemele. “Keskkond läheb tänapäeval nii paljudele korda, et võid tuulepargi nimetamisest teenida rohkem kui staadioniga," rääkis Hank Stewart reklaamiagentuurist Green Team, "nemad aga lasid võimaluse käest keskenduda oma brändinimele."
Oma huvi on ka tuulejaamade rajajail. Deere Company arendusdirektori Bradley W. Johnsoni sõnul võimaldaks nimeõiguste eest saadav oluline raha võtta ette ka väiksemaid projekte, mis praegu firmale ära ei tasu. Üks turbiin maksab miljoni kuni kaks, kraana kohaletoomine maksab aga 350000 dollarit sõltumata sellest, kas turbiine on 4 või 40, tõi ta näite igal objektil vältimatutest kuludest. Johnsoni sõnul on olnud ettevõtete poolt tõsist huvi väiksemate tuuleenergia projektide finantseerimiseks nimeõiguste vastu.

Seotud lood

  • kestlikkusuudised.ee
  • ST
Sisuturundus
  • 06.01.25, 08:00
Avaneb toetus jäätmete ringlussevõtu investeeringuteks
Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) avas 6. jaanuaril toetuse ettevõtetele, et suurendada jäätmete ringlussevõttu. Toetust saab küsida ettevalmistavateks tegevusteks, jäätmete ringlussevõtuks ning andmetega seotud digilahenduste väljatöötamiseks.

Enimloetud

1
Suur lugu
  • 13.01.25, 07:00
Põlva puidutööstus Peetri Puit laiendab tehast. “Me ei saa seista paigal, kui maailm meie ümber areneb”
Peeter Peedomaa: “Rasked ajad õpetavad, püsima jäävad vaid tõelised väärtused“
2
Uudised
  • 14.01.25, 07:57
Luubi all Eesti ja Läti maksud. Fibenoli finantsjuht näeb Lätis kolme eelist
Advokaat: Eesti kolm erinevat maksustamise mudelit viivad investorid segadusse
3
Uudised
  • 13.01.25, 18:53
Eestis läheb kümnete miljonite eurode eest metsa müüki
4
Uudised
  • 14.01.25, 11:40
Kristjan Rahu puidutööstus värbas uue juhi Rootsi kontsernist
5
TOP
  • 16.12.24, 07:00
Suur tööstuse TOP 2024: võitja tuli, nägi ja võitis
Nimekirjas 550 tööstusettevõtet!
6
Arvamused
  • 13.01.25, 15:22
Aigar Vaigu: kevadel avame ukse Eesti kiibiärile
Oma kiibikeskus aitab luua tugeva lisandväärtusega ettevõtlust

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele